Τετάρτη, 25 Απριλίου 2007

" LIBERTY OF THE SEAS"





SOUTHAMPTON 24/04/2007

Το μεγαλύτερο επιβατικό πλοίο στον κόσμο
η πολυτέλεια σε όλη της την μεγαλοπρέπεια
θα ταξιδεύει στις θάλασσες όλου του κόσμου.

Η ανθρώπινη δημιουργία σε όλο της το μεγαλείο
ήταν απόψε στο λιμάνι του Southampton.
Αυτό το πλοίο θα μπορεί να μεταφέρει 6500 ανθρώπους
είναι καταπληκτικό.

Αυτές τις εικόνες μου τις έστειλαν πριν λίγο
Από το Southampton

Στο Ημερολόγιο Γέφυρας είναι γραμμένο

" LIBERTY OF THE SEAS "
SOUTHAMPTON

Τρίτη, 24 Απριλίου 2007

Ημερολόγιο Γέφυρας.....(31)

Ο απόπλους έγινε μετά από την επισκευή του πλοίου που κράτησε
περίπου έναν μήνα.
Επιτέλους το πλοίο μας, τώρα έγινε πλοίο άξιο για πλου, τώρα
βρήκε και ναύλο και να που άρχισε το ταξίδι μας.
Για μένα είναι το πρώτο μου ταξίδι, όπως και των δυο άλλων
δόκιμων του καταστρώματος.
Τώρα βρίσκομαι στην πλώρη του πλοίου μαζί με τους ναύτες, τον
λοστρόμο και τον υποπλοίαρχο, είμαστε εδώ γιατί στην αριστερή
μεριά της πλώρης είναι δεμένο ένα ρυμουλκό που μας βοηθά για
το πέρασμα μας μέσα από το κανάλι, μέχρι να βγούμε στην ανοιχτή
θάλασσα. Σε λίγο θα μπούμε στην λεκάνη, που είναι σαν μια μεγάλη
δεξαμενή και μετά θα βγούμε στην ανοιχτή θάλασσα.
εδώ η στάθμη του νερού του λιμανιού έχει υψομετρική διαφορά από
την στάθμη της θάλασσας και μπαίνοντας το πλοίο στην λεκάνη
μπαίνει νερό με αντλίες σηκώνεται το πλοίο και φτάνει στην ίδια
στάθμη με την στάθμη της θάλασσας.
Όλα αυτά ασφαλώς και δεν τα ήξερα, σήμερα τα ξέρω βέβαια και
τα θυμάμαι σιγά, σιγά. Προσπαθούσα να τα δω όλα, να τα συγκρατήσω
στο νου μου, τα μάτια μου μετέφεραν όλες αυτές τις εικόνες στην
μνήμη του άλμπουμ των φωτογραφιών του μυαλού μου, στον σκληρό
δίσκο του εγκεφάλου μου.
Τώρα που τα γράφω, χαμογελάω βέβαια που έρχονται ξανά στο νου μου,
ξαναζωντανεύουν όλες οι εικόνες μπροστά στα μάτια μου, σαν να
είμαι εκεί, σαν να γίνονται όλα αυτή την στιγμή και όμως όλα αυτά
συνέβαιναν πριν από 47 χρόνια, το 1960, στην πλώρη του Μιχαήλ
Άγγελος του πρώτου πλοίου στην ναυτική σταδιοδρομία μου.
Όλο ρωτούσα, έβλεπα και μάθαινα, χρόνια γινόταν αυτό και συνεχίζεται,
σήμερα βέβαια ξέρω, είδα, ρώτησα, έμαθα και ξέρω πια τι πρέπει
να γίνει και τι πρέπει να κάνω.
Ήμουν πάντα κοντά στον λοστρόμο στους αξιωματικούς του πλοίου
τους ναύτες και τα άλλα βέβαια μέλη του πληρώματος, έπρεπε σιγά,
σιγά να τα δω όλα και να τα μάθω βέβαια, αυτό είναι και το ζητούμενο.
Έτσι ακριβώς έγιναν όλα, βέβαια πέρασαν σχεδόν 50 χρόνια για να το πω
αυτό και να τα γράψω όλα αυτά σιγά, σιγά και σταθερά καθισμένος
μπροστά στο πληκτρολόγιο του ηλεκτρονικού υπολογιστή.
Ποιός να το φανταζόταν ότι όλα θα γίνονταν με αυτόν τον τρόπο.
Ο καπετάν Δημήτρης να κάθεται στο γραφείο του και να γράφει την ίδια
στιγμή που με το πλοίο μπαίνει στην λεκάνη του λιμανιού της
Αμβέρσας για να βγει στην ανοιχτή θάλασσα.
Αυτό μόνο ο καπετάν Δημήτρης μπορούσε να το καταφέρει και το κατάφερε.
Πλώρη, μόλα τους κάβους του ρυμουλκού ακούγεται από την φωνή του
καπετάνιου που είναι στη Γέφυρα, του καπετάν Κώστα.
Μόλα όλα καπετάνιε, καλό μας ταξίδι, λέει ο υποπλοίαρχος από την πλώρη
και το Μιχαήλ Άγγελος βγαίνει από την λεκάνη με πρόσω αργά.
Η πιλοτίνα είναι στην δεξιά πλευρά, στην μέση του πλοίου και περιμένει
να παραλάβει τον πλοηγό, τα ρυμουλκά απομακρύνονται σιγά, σιγά,
σε λίγο θα φύγει και ο πλοηγός, η σκάλα του πιλότου είναι έτοιμη, εγώ
μαζί με τους ναύτες μαζεύουμε τους κάβους του πλοίου από το κατάστρωμα
της πλώρης, γιατί το πλοίο θα βγει στην ανοιχτή θάλασσα και όλα πρέπει
να είναι στη θέση τους ασφαλισμένα για τον ασφαλή πλου του πλοίου.
Αποβίβαση πλοηγού, λέει ο αξιωματικός από το κατάστρωμα στη Γέφυρα,
Φουλ ολοταχώς η μηχανή δίνει εντολή ο καπετάνιος
Φουλ ολοταχώς καπετάνιε, λέει ο αξιωματικός Γέφυρας και στο Ημερολόγιο
Γέφυρας γράφει όλες τις κινήσεις.....

Συνεχίζεται.....

Τετάρτη, 18 Απριλίου 2007

Ημερολόγιο Γέφυρας.....(30)

Πρωινή έγερση από τον ναύτη της βάρδιας, σκάτζα Μήτσο
6 η ώρα και η μέρα αρχίζει πάντα τόσο πρωί καθημερινά.
Πρώτο μου μέλημα είναι να φτιάξω καφέ Ελληνικό για τον
Λοστρόμο και τον Μαραγκό, σε λίγο θα έρθουν στην τρταπεζαρία
που είναι και καπνιστήριο για τον πρωινό καφέ.
Το μαγειρίο ανοίγει και αυτό την ίδια ώρα και αρχίζει
η προετοιμασία του πρωινού φαγητού.
Ο μάγειρας με τον παραμάγειρο είναι ήδη εκεί την ίδια ώρα
κάθε πρωινό.
Η ζωή στο πλοίο αρχίζει πάντα νωρίς το πρωί και σήμερα για
έναν λόγο παρ απάνω όλα πρέπει να είναι έτοιμα εγκαίρως,
γιατί έχει αναχώρηση του πλοίου, τέλειωσε η επισκευή, ήρθε
η ώρα του ταξιδιού, το πλοίο θα βγει πια στο πέλαγος.
Τα πάντα και όλα είναι στη θέση τους, μόνο τα Ρυμουλκά
περιμένουμε και τον Πιλότο για να μας βγάλουν από την
προβλήτα και το Λιμάνι.
Όλο το πλήρωμα είναι σε ετοιμότητα, εντολές μόνο περιμένουμε
από την Γέφυρα του πλοίου.
Ο Ανθυποπλοίαρχος της πρύμης είναι ήδη στην θέση του και
σε ετοιμότητα με τους ναύτες και τον Μαραγκό, στα βίτζια,
για την απόδεση του πλοίου, για το λύσιμο και το μάζεμα
των κάβων. Εγώ πάω για την πλώρη, πάντα εκεί ήταν και είναι
η θέση μου, κοντά στον Υποπλοίαρχο και τον Λοστρόμο.
Οι άλλοι δόκιμοι ο ένας είναι στην πρύμη και ο άλλος είναι
στην Γέφυρα για ότι χρειαστεί.
Τα ρυμουλκά ήρθαν και ο πιλότος ανεβαίνει στην Γέφυρα για
την πλοήγηση του πλοίου.
Στο Ημερολόγιο Γέφυρας γράφονται όλα με κάθε λεπτομέρεια.
Αρχίζει το λύσιμο των κάβων στην πλώρη και την πρύμη.
Μόλα όλα,ακούγεται η φωνή του καπετάνιου από την γέφυρα
και οι αξιωματικοί της πρύμης και της πλώρης επαναλαμβάνουν
την εντολή, Μόλα όλα.
Πρόσω αργά κάνει η μηχανή του πλοίου, αυτή την εντολή έδωσε
ο καπετάνιος κατ εντολή του πλοηγού και τα ρυμουλκά μας
τραβάνε για να φύγουμε από την προβλήτα που ήμασταν δεμένοι.
Στο Ημερολόγιο Γέφυρας ο αξιωματικός γράφει
Απόδεση του πλοίου, απομάκρυνση από την προβλήτα με
την βοήθεια των ρυμουλκών.
Απόπλους
Προορισμός μας Πολωνία.....

Συνεχίζεται....

Πέμπτη, 12 Απριλίου 2007

Ημερολόγιο Γέφυρας.....(29)

Πάμε λοιπόν Πολωνία
Το ταξίδι ήταν λοιπόν γεγονός, όλα ήσαν πια έτοιμα, τόσο
στο κατάστρωμα όσο και στη μηχανή, αύριο θα γίνονταν
οι τελευταίες δοκιμές λίγο πριν την αναχώρηση του πλοίου
από την επισκευαστική ζώνη του λιμανιού της Αμβέρσας.
Σήμερα από το πρωί πολύ νωρίς ήμουν μαζί με τους άλλους
δόκιμους στο κατάστρωμα κοντά στον Λοστρόμο και τους ναύτες
και μαζεύαμε όλα τα περιττά που είχαν μαζευτεί σε όλη την
διάρκεια της επισκευής, πήγα και στο μηχανοστάσιο για να
βοηθήσω. Περνώντας από τον χώρο των καζανιών χαιρέτησα και
τους θερμαστές, εκείνη την ώρα άναβαν τις φωτιές για να
μπορέσουμε να είμαστε πια αυτόνομοι από ενέργεια, να έχουμε
ατμό στο κατάστρωμα για να μπορέσουν να δουλέψουν τα βαρούλκα
στις πόστες, να μαζέψουμε τους κάβους και τα συρματόσχοινα από
τις πόστες των βιτζιών της φορτοεκφόρτωσης.
Η δουλειά σήμερα θα πήγαινε πέρα από το κανονικό ωράριο, γιατί
αύριο θα είχε δοκιμές και αναχώρηση.
Το πλοίο πια ήταν απ έξω βαμμένο, μαύρο χρώμα,σαν καινούργιο και
τώρα γινόταν το συμμάζεμα στο κατάστρωμα και το μηχανοστάσιο.
Όλοι Μήτσο φώναζαν, έλα εδώ και πήγαινε εκεί, τι να κάνω,
έπρεπε όλα να τα προλάβουμε, οι ώρες περνούσαν και πρωί, πρωί
αύριο έπρεπε να είμαστε καθ όλα έτοιμοι.
Άρχισαν από το μεσημέρι και οι βάρδιες για τους ναύτες,
τους θερμαστές, τους λαδάδες, τους ανθυποπλοίαρχους και τους
μηχανικούς. Όλα πια ήταν σε ετοιμότητα αναχώρησης, σε λίγες ώρες
θα άρχιζαν τα ταξίδια, το πλοίο θα έβγαινε στο πέλαγος και αυτό
ήταν και το πιο σημαντικό, αυτό ήταν και το ζητούμενο.
Αργά γύρω στα μεσάνυχτα μπήκα στο κομοδέσιο, πρίμα, για να απαγκιάσω
λιγάκι και να κάνω και έναν καφέ στον Λοστρόμο που θα ερχόταν σε λιγο.
Οι δουλειές σχεδόν είχαν τελειώσει όλες, πολύ λίγα είχαν απομείνει
ακόμη να γίνουν, θα τα κάναμε το πρωί πριν την αναχώρηση.
Τώρα έπρεπε να πάμε για ύπνο και ξεκούραση, το πρωί είχε έγερση γύρω
στις 5 το ξημέρωμα για να μαζέψουμε όλα τα υπόλοιπα.
Ο Γιωργάκης ο θερμαστής ήταν εκεί με το μαντήλι της φωτιάς στο λαιμό
και έπινε τον καφέ του, είχε βάρδια 12-4 την πρώτη της ημέρας.
Εγώ δεν είχα βάρδια, ήμουν ημερεργάτης, Day Man, όπως και οι άλλοι
δόκιμοι του καταστρώματος και της μηχανής.
Μόλις ήρθε ο Λοστρόμος με ευχαρίστησε για τον καφέ και με έστειλε
για ύπνο, τους είπα καληνύχτα και πήγα για να ξαποστάσω, έστω για
λίγες μόνο ώρες, σε λίγο θα άρχιζε το ταξίδι.
Προορισμός Πολωνία.....

Κυριακή, 8 Απριλίου 2007

Ημερολόγιο Γέφυρας.....(28)



Στο Ημερολόγιο Γέφυρας σήμερα
ο Ανθυποπλοίαρχος βάρδιας έγραψε με μεγάλα γράμματα
8 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2007, ΑΓΙΟΝ ΠΑΣΧΑ
Από το πρωί, πολύ πρωί, ο Λοστρόμος έναψε φωτιά για
να ψήσουμαι το Αρνί στη σούβλα, ΕΝ ΠΛΩ,
Αυτό γινόταν μέχρι πριν λίγα χρόνια στα Γκαζάδικα
καράβια, σήμερα είναι απηγορευμένο, για περισσότερη
ασφάλεια, πολύ σωστά, αν και προσέχαμε τότε δεν υπήρχε
πρόβλημα, ήταν βλέπεις το έθιμο.
Ο καπετάν Δημήτρης ήταν πάντα παρών, όπως πάντα σε όλα,
ήταν σε ετοιμότητα από νωρίς το πρωί, από τις 4 το ξημέρωμσ
και μαζί με τον Μάγειρα και τον Λοστρόμο τα ετοίμαζαν όλα
για να είναι έτοιμα στην ώρα τους.
Όλο το πλήρωμα περνούσε και όλοι ήθελαν να γυρίσουν την σούβλα
έστω και για λίγο, να γυρίσουν έστω και για λίγο κοντά
στην πατρίδα, στους δικούς τους ανθρώπους, στο χωριό, το νησί
την πόλη, την μεγάλη πολιτεία.
Όλοι έλεγαν ευχές μεταξύ τους, Χριστός Ανέστη, χρόνια πολλά
και το μεσημέρι τρώγαμε όλοι μαζί στο στρωμένο Πασχαλινό
τραπέζι και τσουγκρίζαμε τα αυγά και ανταλλάσσαμε ευχές,
Αυτές η ημέρες για όλους μας στο πέλαγος ήταν ημέρες γιορτινές
στο Ημερολόγιο Γέφυρας ο καπετάν Δημήτρης έγραψε
8 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2007 ΑΓΙΟΝ ΠΑΣΧΑ
Χριστός Ανέστη
καλό Πάσχα, καλά ταξίδια σε όλους τους θαλασσοπόρους
καλές θάλασσες, ο Χριστός στην πλώρη σας
Ο καπετάν Δημήτρης είναι πάντα κοντά τους
αυτός, η ψυχή και η καρδιά του
Καλά ταξίδια καλοί μου φίλοι
Χριστός Ανέστη

Πέμπτη, 5 Απριλίου 2007

Ημερολόγιο Γέφυρας.....(27)

Πάμε λοιπόν Πολωνία παιδιά, τους λέω στην τραπεζαρία
στο μεσημεριανό φαγητό την ώρα που τους σερβίριζα
Σίγουρα ρε Μήτσο ?
Τώρα τι να σας πω, έτσι μου είπε ο Μάγειρας, έτσι σας
λέω και εγώ
Τι, ο Σίδερης απο το μυαλό του το έβγαλε ?
Είναι καλά στην Πολωνία Μήτσο μου ?
Που να ξέρω, μήπως έχω ξανά πάει, πρώτη φορά μπαρκάρω
Τώρα που θα έρθει ο Γιωργάκης θα τον ρωτήσουμε, αυτός ξέρει
Πάντως και τον Λοστρόμο που ρώτησα μου είπε ότι είναι καλά
και θα περάσουμε και καλά, έτσι μου είπε.
τώρα, για να το ξέρει και ο Λοστρόμος, σίγουρα θα πάμε, γιατί
ετοιμάζουν το καράβι για φόρτωση, θα φορτώσουμε με τις δικές
μας πόστες, έτσι μου είπε ο Ηλίας ο ναύτης.
Καλά εσείς δεν μάθατε τίποτε ?
Κάτι ακούσαμε, αλλά είχαμε δουλειά και δεν δώσαμε πολύ βάση
Με την είδηση του ταξιδιού πέρασε και η σημερινή ημέρα και όλα
πήγαν μια χαρά, μόνο που έκανε πιο πολύ κρύο σήμερα από τις
άλλες ημέρες, βλέπεις χειμώνας είναι και στην βόρεια Ευρώπη
κάνει κρύο. Στην Πολωνία θα έχει και πιο πολύ κρύο και χιόνια
αυτή την εποχή.
Η Γδύνια της Πολωνίας, το λιμάνι που θα πάμε είναι στο βόρειο
κομμάτι της Πολωνίας, στην Βαλτική, θα περάσουμε και το κανάλι
του Κιέλου για να μπούμε στην Βαλτική, μπαίνοντας από τον
ποταμό Έλβα.
Η δουλειά της επισκευής του καραβιού όλο και πλησίαζε στο τέλος,
στο κατάστρωμα όλα σχεδόν ήταν έτοιμα, μόνο στην μηχανή είχε
ακόμη λίγες ημέρες δουλειά και κατόπιν απόπλους για Πολωνία
και φόρτωση.
Το βράδυ ανέβηκα στη Γέφυρα του πλοίου και με τον καπετάν
Σπύρο ετοιμάζαμε τους χάρτες του ταξιδιού, εκεί πρώτο είδα
στον χάρτη που ήταν η Πολωνία και το λιμάνι της φόρτωσης.
Ο καπετάν Σπύρος ότι τον ρωτούσα μου έλεγε για να μάθω, τόσο
για την πορεία και την διαδρομή, όσο και για το λιμάνι και
το κανάλι του Κιέλου που θα περνούσαμε.
Βλέπεις όλα αυτά για πρώτη φορά τα έβλεπα και τα άκουγα,
έπρεπε σιγά, σιγά να μαθαίνω, γιατί αυτή θα ήταν η δουλειά μου
από εδώ και πέρα, είχα πολύ δρόμο να κάνω, μόλις τώρα ξεκινούσα
την επαγγελματική μου πορεία.
Ήμουν δόκιμος ακόμη και θα ήμουν για πολύ καιρό
για πολύ χρόνο ακόμη....

Συνεχίζεται.....