Τετάρτη, 12 Μαρτίου 2014

Ημερολόγιο Γέφυρας.....15 περίοδος τρίτη


Ο καφές των δέκα είναι ο πιο δημοφιλής και για μας, μα και για τους Γιαπωνέζους. Απαρτία
σήμερα και τα δυο καπνιστήρια γεμάτα, αξιωματικών και πληρώματος. Πριν τον καφέ, πέρασα
από το μαγειρείο και χαιρέτησα τον κυρ Αντώνη τον μάγειρα και τον καμαρότο που έπιναν τον
καφέ τους παρέα. Μακαρονάδα σήμερα, μου λέει ο κυρ Αντώνης και θα έχουμε πολύ κόσμο για
το μεσημεριανό φαγητό. Ναι κυρ Αντώνη, θα φάνε οι αρχιμηχανικοί μας με τους Γιαπωνέζους
τεχνικούς του ναυπηγείου. Γιατί από αύριο ξεκινάν οι δοκιμές πριν την παράδοση του πλοίου
και τον απόπλου για τα ταξίδια μας στους ωκεανούς. Έγινε καπτάν Μήτσο, εδώ θα τα λέμε
καθημερινά. Σήμερα πήγα για καφέ να πιω μαζί με τον λοστρόμο τον Αλέκο και τον μπόμαν τον
Μήτσο , στο καπνιστήριο του πληρώματος και να τα πούμε λιγάκι για τις δουλειές που έχουμε.
Μετά τον καφέ των δέκα όλοι φύγαμε να πάμε στις δουλειές μας, κουβέρτα και μηχανή. Εγώ έφυγα
με τον μπόμαν και τον λοστρόμο να πάμε για παραλαβές από τους ανθρώπους του ναυπηγείου.
Ο λοστρόμος πήγε με τους ναύτες για παραλαβή των δεξαμενών που καθάρισαν τα συνεργεία του
ναυπηγείου. Εγώ με τον μπόμαν και τον δόκιμο της κουβέρτας πήγαμε να παραλάβουμε το αντλιοστάσιο για να είμαστε έτοιμοι για τις δοκιμές, των αντλιών, φορτίου, σαβούρας, ιππαρίων
και για τυχόν διαρροές. Μέχρι το βραδάκι θα φάμε το αντλιοστάσιο και όσος χρόνος χρειαστεί
ακόμα. Εδώ στην παράδοση και την παραλαβή δεν υπάρχει για μας ωράριο, πηγαίνει όλο το 24ωρο.
Οι Γιαπωνέζοι αλλάζουν κάθε 8ωρο στο κάθε 24ωρο, ακόμα και οι τεχνικοί του ναυπηγείου. Πολύς
κόσμος δουλεύει χωρίς διακοπή των εργασιών και των καθαρισμών. Πρέπει όλα να παραδοθούν
στην εντέλεια χωρίς κανένα πρόβλημα. Στις γενικές δοκιμές θα φανούν ότι όλα έγιναν σωστά και
κυρίως καλά. Σε λίγες μέρες ξεκινάμε τις δοκιμές και θα γίνει η παράδοση, η παραλαβή, αγιασμός πριν την αναχώρηση και καλό ταξίδι για τον Περσικό κόλπο, για φόρτωση και εκφόρτωση κάπου
στην Ευρώπη. Θα περάσουμε από τα στενά της Σιγκαπούρης πηγαίνοντας για Περσικό με σαβούρα. Θα μείνουμε στο έξω αγκυροβόλιο της Σιγκαπούρης για παραλαβή, τροφίμων, υλικών
και καυσίμων γιατί όλα στην Ιαπωνία είναι πολύ ακριβά. Βρισκόμαστε φθινόπωρο του 1970 στο
Ναγκασάκι της Ιαπωνίας στα ναυπηγεία του Μιτσιμπούσι.
Συνεχίζεται....