Πέμπτη, 31 Ιουλίου 2014

Ημερολόγιο Γέφυρας.....27 περίοδος τρίτη



Κατέβηκα τραπεζαρία, πέρασα από κουζίνα είπα μια καλημέρα στα παιδιά του μαγειρείου και
πήγα για φαγητό μαζί με τους άλλους αξιωματικούς του πλοίου. Έφαγα μια χαρά κάπνισα ένα
τσιγάρο στο καπνιστήριο, είπαμε τα καθημερινά, με τους άλλους αξιωματικούς και τον Καπετάνιο
και μία η ώρα έφυγα να πάω στην καμπίνα μου για ξεκούραση γιατί το απόγεμα έχω πάλι 6ωρία
επειδή ο Γραμματικός έχει δουλειά στο κατάστρωμα με τον μπόμαν και σήμερα. Ξύπνησα στις
τρεις και κατέβηκα στο καπνιστήριο για τον καφέ των τρεις. Ήπια τον καφέ μου με τους άλλους
αξιωματικούς και τρεις και μισή βγήκα στην κουβέρτα να παρακολουθήσω από κοντά δίπλα από
τον Υποπλοίαρχο και τον μπόμαν τις κινήσεις των αντλιών και των μασινιών πλυσίματος των
δεξαμενών φορτίου χειροκίνητα, για να μαθαίνω σιγά σιγά όλα τις κουβέρτας. Πέντε η ώρα πήγα
για φαγητό βραδινό, έκανα το τσιγάρο μου και λίγο πριν τις έξη ανέβηκα στη γέφυρα για να
παραλάβω βάρδια μέχρι τα μεσάνυχτα από τον Καπετάν Δημήτρη που θα με σκαντζάρει. Από
αύριο οι βάρδιες γίνονται κανονικές με τον Γραμματικό να κάνει βάρδια 4-8 και 16-20. Λίγο μετά
την δύση. Ανέβηκε ο καπετάνιος στη γέφυρα και κάναμε αστέρια με τους εξάντες μας για το
βραδινό στίγμα ακριβείας. Όλα καλά. Έκανα τον υπολογισμό και την τοποθέτηση των ευθειών από
τα αστέρια, τρία πήραμε, που έκαναν καλή τομή. Στίγμα ακριβείας. Ήρθε ο καπετάνιος μέτρησε
τα μίλια από το μεσημέρι και έβγαλε την ταχύτητα του πλοίου μέχρι αυτή την ώρα. Όλα καλά.
Ταχύτητα 15,5 κόμβους ωριαίως. Έγραψα το στίγμα στο ημερολόγιο την ώρα και τον καιρό και
πήγα στη γέφυρα για το κουμάντο. Διόρθωσα λίγο την πορεία, εντολή πλοιάρχου και το ταξίδι
συνεχίζεται με πορεία προς την SRI LANKA για το Νότιο άκρο του Νησιού και την πρωτεύουσα
το μεγάλο λιμάνι του Κολόμπο. Το ταξίδι συνεχίζεται κανονικά προς Περσικό κόλπο για φόρτωση
στην Σαουδική Αραβία, Ρας Τανούρα, για Ευρώπη.
Συνεχίζεται......

Σάββατο, 26 Ιουλίου 2014

Ημερολόγιο Γέφυρας....26 περίοδος τρίτη


Λίγο πριν τις έξη το πρωί ανέβηκα στη Γέφυρα να σκαντζάρω τον Καπτάν Δημήτρη. Ο ναύτης της
βάρδιας μόλις πριν λίγο μου είχε φέρει τον καφέ μου. Ελληνικό διπλό με λίγη ζάχαρη και ένα ποτήρι δροσερό νερό. Ο καπετάνιος είναι στην γέφυρα και έχε αναλάβει το κουμάντο μέχρι να
γυρίσουμε και να βγούμε στον Ινδικό να πάρουμε την πορεία προς δυτικά. Ο τελευταίος κάβος
της Ινδονησίας είναι σχεδόν στα αριστερά μας και η κίνηση από πλοία είναι αρκετή και θέλει
προσοχή. Τα δυο V.H.F είναι σε λειτουργία για την ασφάλεια του πλοίου. Πάντοτε σε όλο το
ταξείδι και στα λιμάνια το ένα V.H.F είναι πάντα σε λειτουργία. Ο κάβος της Ινδονησίας ήρθε
στην παράλλαξη, έβαλα ένα στίγμα που μου έδωσε ο καπετάνιος από το ραντάρ και αλλαγή πορείας σχεδόν δυτική. Μπαίνουμε στον Ινδικό. Έγραψα την ώρα της αλλαγής πορείας και την
πορεία στο ημερολόγιο και συνεχίζουμε το ταξίδι στον Ινδικό. Ξημέρωσε και η κίνηση από πλοία
είναι αρκετή που πηγαίνουν ανατολικά και δυτικά όπως εμείς. Έκανα μια παραλλαγή για την πυξίδα, την είδε ο καπετάνιος, μου παρέδωσε το κουμάντο και κατέβηκε στο γραφείο του να
συνεχίσει τις δουλειές του. Ο μαρκόνης έφερε το πρωινό δελτίο του καιρού και το δελτίο με τα
νέα από Ελλάδα και τον κόσμο, κάθισε λίγο, είπαμε τα καθημερινά και του ταξιδιού και κατέβηκε
να πάει για καφέ πρωινό στο καπνιστήριο. Ο Υποπλοίαρχος, ο καπετάν Βασίλης με τον Μπόμαν
στην κουβέρτα τακτοποιούν την σαβούρα του πλοίου γιατί βγήκαμε στον Ωκεανό. Συμπληρώνουν
με την αντλία σαβούρα στις δεξαμενές καθαρής σαβούρας για το πέρασμα του Ινδικού Ωκεανού.
Καλή είναι η θάλασσα με τον κυματισμό να έρχεται από τον νοτιά στην αριστερή πάντα του καραβιού. Το πλοίο ταξιδεύει μια χαρά με λίγο μπότζι δεξιά αριστερά. Η κίνηση είναι αρκετή από
πλοία που πηγαίνουν μαζί μας και αρκετά που πηγαίνουν ανατολικά. Μια χαρά ταξιδεύει το πλοίο
μας πρώτη φορά στον Ωκεανό. Καφές των δέκα και ανέβηκαν στη γέφυρα ο καπετάνιος και
ο τεχνικός του ναυπηγείου να πιουν τον καφέ τους που τους τον έφερε πριν λίγο ο καμαρότος.
Πίνουν τον καφέ τους και κρατάνε σημειώσεις για την συμπεριφορά του πλοίου στο ταξίδι του
στον Ωκεανό. Ο Καπετάνιος έριξε μια ματιά στον χάρτη της περιοχής και είδε την πρωινή ευθεία
θέσεως του πλοίου που έβαλα στον χάρτη με τον ήλιο που πήρα στις δέκα με τον εξάντα. Το μεσημέρι θα κάνουμε με τον καπετάνιο και μεσημβρινή ευθεία θέσεως με τον ήλιο στην μεσημβρινή διάβαση και θα κάνουμε την μεταφορά της ευθείας για την τομή με την μεσημβρινή
διάβαση και θα έχουμε το μεσημεριανό στίγμα του πλοίου με ακρίβεια, χωρίς διορθώσεις. Έτσι και έγινε. Κάναμε μεσημέρι με τον καπετάνιο, μέτρησε τα μίλια από το χθεσινό μεσημέρι και έβγαλε
το σύνολο του 24ωρου και την ταχύτητα του πλοίου. Συμπλήρωσα στο ημερολόγιο πλοίου όλες
τις πληροφορίες , το μεσημεριανό στίγμα και τον καιρό και δώδεκα η ώρα παρέδωσα βάρδια
στον Καπετάν Δημήτρη και κατέβηκα να πάω για φαγητό. Σήμερα έχουμε Φακές σούπα με ψάρι
σαλάτα, φρούτο και μια μπύρα.....
συνεχίζεται.....


Πέμπτη, 24 Ιουλίου 2014

Ημερολόγιο Γέφυρας.....25 περίοδος τρίτη


Έφαγα το μεσημέρι μακαρονάδα με σάλτσα, κρέας κοκκινιστό με πατάτες, σαλάτα, μπύρα κρύα
φρούτο και μετά ένα καφέ μικρό με ένα τσιγάρο στο καπνιστήριο. Μία η ώρα πήγα για ύπνο και
ξεκούραση γιατί έχω πάλι 6ωρία και το ταξίδι συνεχίζεται φουλ ολοταχώς για Περσικό. Λίγο πριν
τις έξη ήμουν στη Γέφυρα για σκάντζα βάρδια τον καπτάν Δημήτρη. Ήπια δυο γουλιές καφέ που
πριν λίγο μου έφερε ο ναύτης της βάρδιας, έριξα μια ματιά στον χάρτη και στο τελευταίο στίγμα που πριν λίγο έβαλε ο καπτάν Δημήτρης, έριξα μια ματιά στο ραντάρ για την κίνηση των πλοίων
είπαμε για λίγο τα βαπορίσια και παρέλαβα βάρδια. Αρκετή κίνηση από πλοία διερχόμενα και
πολλά ψαράδικα που καλά ρουν. Χρειάζεται μεγάλη προσοχή μέχρι να βγούμε στον Ινδικό Ωκεανό και να πάρουμε την πορεία προς δυτικά. Αριστερά μας η Ινδονησία που παίρνουμε στίγμα με το
Ραντάρ κάθε 20 λεπτά. Ο καπετάνιος αναβαίνει τακτικά στη γέφυρα και ρίχνει ματιές στην κίνηση
και στην πορεία του πλοίου για κάποια διόρθωση και κυρίως για ασφάλεια. Τα ραντάρ είναι ΟΝ
και τα δυο με το ένα σε ετοιμότητα. Οι βάρδιες των ναυτών διπλές και το τιμόνι στο χέρι. Έκανα
μια παραλλαγή με αστέρια της περιοχής, την έγραψα στο τετράδιο παραλλαγών και στο Ημερολόγιο Γέφυρας. Στις δέκα η ώρα ανέβηκε ο καπετάνιος στη Γέφυρα έλεγξε πορεία, και την
κίνηση, έγραψε στο τετράδιο των εντολών πλοιάρχου, τις εντολές του, πήρε ένα στίγμα στις 10
η ώρα το έβαλα στον χάρτη τις περιοχής, το έλεγξε, μέτρησε τα μίλια μέχρι το γύρισμα για την
έξοδό μας στον Ινδικό Ωκεανό μου ευχήθηκε καλή συνέχεια και κατέβηκε στο γραφείο του να
συνεχίσει την βραδιά του. Το πρωί Μήτσο λίγο μετά τις έξη θα είμαστε στο γύρισμα για να βγούμε
στον Ινδικό Ωκεανό. Μου είπε ο καπετάνιος φεύγοντας. Έγινε καπετάν Γιώργη, το ξέρω γιατί μέτρησα και εγώ τα μίλια. Θα τα πούμε το πρωί στις έξη καλή συνέχεια Καπετάνιε.
Συνεχίζεται.....
.

Τετάρτη, 23 Ιουλίου 2014

Ημερολόγιο Γέφυρας.....24 περίοδος τρίτη



Δυο μέρες σχεδόν καθίσαμε στην άγκυρα γιατί πήραμε καύσιμα μέχρι Περσικό, τρόφιμα, φρέσκα,
υλικά και ανταλλακτικά για κουβέρτα και μηχανή. Όλα έτοιμα για το ταξίδι μας. Απλά περιμένουμε
τον πιλότο και την άδεια από τις τοπικές αρχές για βίρα και απόπλου. Μετά τον καφέ των δέκα
άφιξη και επιβίβαση του πιλότου. Ο καπετάνιος είναι στην γέφυρα και περιμένει τον πιλότο για
βίρα. Κατέβηκα στο πλατύσκαλο παρέλαβα τον πιλότο και τον οδήγησα στη γέφυρα που τον
περίμενε ο καπετάνιος. Ο λοστρόμος με τον Γραμματικό πήγαν στην πλώρη για βίρα την άγκυρα για απόπλου. Ο ναύτης της βάρδιας έμεινε στο πλατύσκαλο της σκάλας για τη αποβίβαση του πιλότου. Σημείωσα στο ημερολόγιο την επιβίβαση του πιλότου και την εντολή για βίρα την άγκυρα.
Πέρας με το βίρα και πρόσω αργά για να βγούμε από το αγκυροβόλιο. Στην πάντα του πλοίου από
δεξιά η πιλοτίνα περιμένει τον πιλότο για αποβίβαση από το πλοίο. Ο καπετάνιος ανέλαβε το
κουμάντο του πλοίου και εγώ συνόδεψα τον πιλότο μέχρι την σκάλα για αποβίβαση. Αποβίβαση
πιλότου λέω στον καπετάνιο στη γέφυρα με το ράδιο τηλέφωνο. Ανέβηκα στη γέφυρα στα γρήγορα
και τα σημείωσα όλα στο Ημερολόγιο. Πρόσω μέση ταχύτητα κτύπησε με τον τηλέγραφο στη
μηχανή ο καπετάνιος, μέχρι να περάσουμε το αγκυροβόλιο και να πάρουμε την πορεία μας στο
στενό, το Malacca Strait. Μόλις πήραμε την πορεία για έξοδο από το στενό ο καπετάνιος κτύπησε
στον τηλέγραφο πρόσω ολοταχώς και έβαλα αμέσως το πρώτο στίγμα στον χάρτη της περιοχής.
Ενημέρωσα για τις κινήσεις το Ημερολόγιο και παρακολουθώ την κίνηση με το μάτι και από το
ένα ραντάρ, το άλλο το χρησιμοποιεί ο καπετάνιος και μου δίνει στίγμα κάθε λίγο ελέγχοντας
την πορεία στον χάρτη της περιοχής. Ο ναύτης μόλις μας έφερε καφέ στη γέφυρα και έκανε
σκάντζα στον τιμονιέρη. Οι βάρδιες είναι διπλές μέχρι να βγούμε από το στενό στον Ινδικό
Ωκεανό και να πάρουμε την πορεία προς τα δυτικά. Ο μαρκόνης, ο Θοδωρής, μόλις ανέβηκε στη
γέφυρα και έφερε το δελτίο του καιρού και ένα τηλεγράφημα στον καπετάνιο από την εταιρία.
Όλα πάνε καλά, μια χαρά. Η κίνηση είναι μεγάλη και χρειάζεται προσοχή. Πρώτη φορά είναι
που περνά το στενό τόσο μεγάλο πλοίο της εταιρίας μας. 250,000 τονους D.W. Η ώρα πέρασε
κοντεύει 12 και ο καπτάν Δημήτρης μόλις μπήκε στη γέφυρα. Έριξε μια ματιά στο ραντάρ, έβαλε
ένα στίγμα στον χάρτη της περιοχής στις 12 και παρέλαβε βάρδια. Ο καπετάνιος παρέμεινε στην
Γέφυρα και έχει το κουμάντο μέχρι να περάσουμε τα αβαθή τις μιας οργιάς. Οι ναύτες έκαναν
σκάντζα και εγώ κατέβηκα να πάω σιγά σιγά για τσιγάρο και φαγητό. Πέμπτη σήμερα και μακαρονάδα με κρύα μπύρα και φρέσκο ψωμί που έκανε σήμερα ο κυρ Αντώνης, ο μάγειρας.
Συνεχίζεται.....



Κυριακή, 20 Ιουλίου 2014

Ημερολόγιο Γέφυρας.....23 περίοδος τρίτη


Το ταξίδι συνεχίζεται προς την Σιγκαπούρη κανονικά. Η κίνηση από πλοία διερχόμενα είναι
αρκετή και τα ραντάρ είναι σε ετοιμότητα. Η ορατότητα είναι πολύ καλή και η θάλασσα σχεδόν
μπονάτσα. Πριν λίγο έκανα αστέρια με τον καπετάνιο που μόλις ανέβηκε στη γέφυρα για να
ελέγξει το στίγμα του πλοίου. Διόρθωσε λίγο την πορεία έριξε μια ματιά στην κίνηση των πλοίων
και κατέβηκε στο γραφείο του να συνεχίσει τις δουλειές του, με τον Υποπλοίαρχο και τον Αρχιμηχανικό της εταιρείας μας. Όλα πάνα καλά και σωστά. Αυτό ήταν και το τελευταίο ραπόρτο
των τεχνικών του Ναυπηγείου που παρακολουθούν το πλοίο. Παρακολουθούν τα πάντα. Τόσο στην
κουβέρτα, στην Γέφυρα και στην Μηχανή. Αύριο μπαίνουμε στο στενό της Σιγκαπούρης και
η κίνηση από πλοία όλο και αυξάνει. Λίγο μετά τις οκτώ που ανέβηκε στη Γέφυρα ο καπετάνιος
έβαλε το ένα ραντάρ σε λειτουργία, έριξε μια ματιά στην κίνηση, διάβασε την παραλλαγή της
πυξίδας που μόλις είχα κάνει και έγραψε στο τετράδιο των εντολών πλοιάρχου τις εντολές του.
Συμπλήρωσα στο Ημερολόγιο Γέφυρας την αλλαγή βάρδιας των ναυτών και το ταξίδι συνεχίζεται
προς το στενό της Σιγκαπούρης. Αύριο στις έξη το πρωί έχει έγερση πλοιάρχου για ν αναλάβει την
διακυβέρνηση του πλοίου και το κουμάντο γιατί οκτώ η ώρα μπαίνουμε στο στενό Σιγκαπούρης.
Από τα μεσάνυχτα οι βάρδιες θα είναι διπλές και το τιμόνι στο χέρι. Έτσι πέρασε η μέρα και η βραδιά εν πλω. Σε λίγο θα γίνει η σκάντζα με τον Καπτάν Δημήτρη. Έριξα μια ματιά στο ραντάρ
για την κίνηση των πλοίων, συμπλήρωσα το ημερολόγιο και έβαλα ένα στίγμα στον χάρτη με
αναμέτρηση. Ήρθε ο καπτάν Δημήτρης για σκάντζα, έριξε μια ματιά στον χάρτη και μπήκε στη
Γέφυρα για να παραλάβει βάρδια, διάβασε τις εντολές του πλοιάρχου έριξε μια ματιά στο ραντάρ και παρέλαβε βάρδια. Στα δεξιά μας περνά ένα φορτηγό που πηγαίνει ανατολικά. Έγινε και σκάντζα των ναυτών με το τιμόνι στο χέρι. Τους είπα καλή βάρδια και κατέβηκα μια βόλτα να
πάω μέχρι την τραπεζαρία μας να ρίξω μια ματιά. Ήπια ένα ποτήρι γάλα δροσερό και έφυγα να
πάω για ύπνο και ξεκούραση γιατί στις 6 η ώρα πρέπει να είμαι στη Γέφυρα για βάρδια πρωινή
μέχρι να πάμε για παραλαβή πιλότου και για αγκυροβολία στο έξω αγκυροβόλιο. Έγερση μέτα
τις πέντε το πρωί. Ήπια δυο γουλιές καφέ και ανέβηκα στη γέφυρα για να σκαντζάρω τον καπτάν
Δημήτρη. Ο Καπετάνιος είναι στη Γέφυρα και έχει αναλάβει το κουμάντο. Έχει πολύ κίνηση από
πλοία που πάνε ανατολικά, δυτικά και Σιγκαπούρη όπως και εμείς. Ο καπετάνιος παρακολουθεί
την κίνηση των πλοίων, ελέγχει και κανονίζει την πορεία του πλοίου. Μας δίνει στίγματα από το
ραντάρ και εμείς τα βάζουμε στον χάρτη της περιοχής για το ασφαλή πέρασμα του στενού. Έκανα
σκάντζα τον καπτάν Δημήτρη που κατέβηκε να πάει για ύπνο και ξεκούραση. Όλα πήγαν μια χαρά
και λίγο μετά τις εννιά φουντάραμε στο έξω αγκυροβόλιο με το κουμάντο από τον πιλότο. Έγραψα
όλες τις κινήσεις στο Ημερολόγιο και το στίγμα του πλοίου από το αγκυροβόλιο. Τέλος καλό όλα
καλά. Όλα τα παρακολουθούσε ο Τεχνικός του ναυπηγείου και κρατούσε σημειώσεις. Ο λοστρόμος
τοποθέτησε την σκάλα του πλοίου για να φύγει ο πιλότος και ν ανέβουν οι τοπικές αρχές και
ο πράκτορας για να κανονίσουν την παραμονή του πλοίου στο Αγκυροβόλιο.
Συνεχίζεται......

Τρίτη, 15 Ιουλίου 2014

Ημερολόγιο Γέφυρας.....22 περίοδος τρίτη


Το ταξίδι συνεχίζεται στην Θάλασσα της Κίνας. Αριστερά μας είναι οι Φιλιππίνες και ο καιρός
είναι καλός, σχεδόν μπονάτσα και καλοκαιρινός. Έξη η ώρα το πρωινό είμαι στη Γέφυρα μόλις
παρέλαβα βάρδια από τον Καπτάν Δημήτρη που κάνει 12-6 βάρδια. Οι 6ωρίες θα συνεχιστούν
μέχρι την Σιγκαπούρη γιατί ο Γραμματικός που κάνει βάρδια 4-8 και 16-20 έχει δουλειές στην
κουβέρτα με τους τεχνικούς του ναυπηγείου. Όλα πηγαίνουν καλά με το καινούργιο τάνκερ.
Δεν έχει αυτοματισμούς και κοντρόλ αλλά όλα λειτουργούν καλά και σωστά, αλλά χειροκίνητα.
Την επόμενη δεκαετία τα καινούργιας τεχνολογίας. Αυτά που παραγγέλνει τώρα η εταιρία μας είναι
για μια δεκαετία και μετά όλα αυτά πάνε για ανακύκλωση. Έτσι και έγινε τελικά. Ήμουν στην
πώληση του πλοίου αυτού το 1980 που το δώσαμε για ανακύκλωση, για παλιό σίδερα. Τότε άλλαξα
εταιρία το 1980 και πήγα στην Ανδριακή ναυτική εταιρία και αυτή από την Άνδρο όπου ,έμεινα
μέχρι που πήρα σύνταξη το 2005. όλα μου τα χρόνια στη θάλασσα, ποντοπόρος. 45 χρόνια στους
Ωκεανούς με όλες τις καταστάσεις καιρού, κυματισμού και θάλασσας. Δεν έχω παράπονο καλά
πέρασα και τώρα συνεχίζω την ζωή με καλή ποιότητα ζωής και όσο πάει. Ξεπέρασα τα 74 χρόνια.
Καλό το ταξίδι μας από την Ιαπωνία στη Σιγκαπούρη. Αριστερά μας τα πρώτα νησιά από τις
Φιλιππίνες και μετά ακολουθούν η Ινδονησία και το στενό της Σιγκαπούρης και Μαλάκα Στραίιτ
Malaca Strait. Που χρειάζεται μεγάλη προσοχή γιατί έχει πάντα κίνηση μεγάλη και πολλά αβαθή.
Μέχρι το πέρασμα της μιας οργιάς, που πάντα κανονίζουμε να το περνάμε με φουλ την παλίρροια.
Έκανα το πρωί λίγο μετά τις έξη στίγμα με τα αστέρια της περιοχής και το έβαλα στον χάρτη.
Μαζί με τον δόκιμο πλοίαρχο που ήρθε στη γέφυρα στις έξη κάναμε παραλλαγή πυξίδας και το
σημειώσαμε στο τετράδιο παραλλαγών και στο ημερολόγιο της γέφυρας γιατί το βλέπει καθημερινά ο καπετάνιος και οι τεχνικοί του ναυπηγείου που περνάνε κάθε πρωί λίγο μετά τις
οκτώ μαζί με τον καπετάνιο από την γέφυρα. Το τιμόνι είναι στον αυτόματο πιλότο, αλλά οι βάρδιες των ναυτών είναι διπλές. Το ταξίδι προς την Σιγκαπούρη συνεχίζεται κανονικά με ταχύτητα
που πολλές φορές ξεπερνά τα 15 μίλια ωριαίως. Σε τρεις μέρες φτάνουμε Σιγκαπούρη για καύσιμα
τρόφιμα και υλικά. Θα φουντάρουμε στο έξω αγκυροβόλιο με τον πιλότο που θα έρθει λίγο πριν
από το αγκυροβόλιο. Συνεχίζεται......

Παρασκευή, 11 Ιουλίου 2014

Ημερολόγιο Γέφυρας.....21 περίοδος τρίτη


Το ταξίδι συνεχίζεται μια χαρά και είναι σε λειτουργία και τα δυο ραντάρ. Το ένα είναι σε ετοιμότητα. Το τιμόνι είναι στο χέρι και οι βάρδιες διπλές. Ο καπετάνιος είναι στη γέφυρα
γιατί περνάμε τις τελευταίες στεριές της Ιαπωνίας και ελέγχει το στίγμα του πλοίου. Πριν τα
μεσάνυχτα μπαίνουμε στον ωκεανό με πορεία προς Φιλιππίνες. Από αύριο αρχίζουμε το στίγμα
του πλοίου με τον εξάντα. Πρωί, μεσημεριανή διάβαση του ήλιου και πλάτος μεσημεριανό και
απογευματινό στίγμα και αστέρια λίγο μετά την δύση του ήλιου. Απαραίτητη η παραλλαγή των
πυξίδων και ενημέρωση στο ημερολόγιο του πλοίου. Το 1970 που βρισκόμαστε τώρα δεν είχαν
τα πλοία GPS, Control και Ραντάρ με σύστημα αποφυγής συγκρούσεως. Από το 1980 και μετά
απέκτησε η εταιρία πλοία με τις τελευταίες τεχνολογίες. Μέχρι τότε όλα ήσαν χειροκίνητα.
Το 1980 πήγα για παραλαβή στο πρώτο πλοίο τις καινούριας γενιάς και τεχνολογίας. Στο εξήντα
πέντε χιλιάδων τόνων M.T NICOPOLIS. Με κοντρόλ και όλα τις καινούριας τεχνολογίας. Ήταν
και Πάναμαξ. Κατασκευασμένο να περνά το κανάλι του Παναμά. Τώρα το 1970 όλα είναι χειροκίνητα. Αλλά δεν παύει να είναι ένα καινούριο πλοίο πρωτοτάξιδο το S/T “ ANDROS ORION”. Ταξιδεύει μια χαρά και συμπεριφέρεται υπέροχα. Αυτό παρακολουθούν και κρατάνε
σημειώσεις οι Γιαπωνέζοι τεχνικοί του ναυπηγείου και ο Αρχιμηχανικός μας. Η ώρα πλησιάζει
μεσάνυχτα και σε λίγο θα γίνει η σκάντζα βάρδια. Συμπλήρωσα το Ημερολόγιο Γέφυρας, έβαλα
με αναμέτρηση το στίγμα του πλοίου στον χάρτη της περιοχής και παρέδωσα βάρδια στον καπτάν
Δημήτρη που μόλις πριν λίγο ήρθε για σκάντζα βάρδια. Οι ναύτες έκαναν σκάντζα με το τιμόνι
στο χέρι, εντολή πλοιάρχου. Κάθισα λίγο στη γέφυρα, τα είπαμε με τον καπτάν Δημήτρη και έφυγα
για να πάω για ύπνο γιατί το πρωί έχω έγερση στις 5.30. έξη η ώρα έχω βάρδια στη γέφυρα μέχρι
το μεσημέρι στις 12. Καλά πήγαν όλα πρώτη μέρα στο πέλαγος, πρώτο ταξίδι.
Συνεχίζεται.....

Τετάρτη, 9 Ιουλίου 2014

Ημερολόγιο Γέφυρας.....20 περίοδος τρίτη



Ξημέρωσε η τελευταία μέρα στο αγκυροβόλιο του Ναγκασάκι. Όλα έτοιμα για την αναχώρηση.
Νωρίς ξύπνησα λίγο μετά τις έξη. Μου έκανε σκάντζα ο ναύτης της βάρδιας. Σηκώθηκα στα
γρήγορα, έριξα λίγο νερό στο πρόσωπό μου και πήγα για καφέ στο καπνιστήριο που με περίμενε.
Είπα μια καλημέρα στο μαγειρείο που ετοίμαζαν το πρωινό και μια καλημέρα στον Λοστρόμο
που έπινε τον καφέ του παρέα με τον Μπόμαν και συνέχισα τον καφέ μου στο καπνιστήριο των
αξιωματικών. Μόλις πριν λίγο ήρθε και ο Υποπλοίαρχος και καθίσαμε να πιούμε παρέα τον καφέ
μας με τον καπετάν Βασίλη. Μετά τον πρωινό καφέ πήγα με τον μπόμαν να φτιάξουμε την σαβούρα του πλοίου για να είμαστε έτοιμοι για το πέλαγος και τον ωκεανό που μας έδωσε ο Υποπλοίαρχος. Ο Λοστρόμος με τους ανθρώπους του καταστρώματος πήγε για τακτοποίηση του
καταστρώματος να είναι όλα εν τάξει στο πέλαγος. Οι βάρδιες στην κουβέρτα είναι διπλές από
τα μεσάνυχτα για την ασφάλεια του πλοίου. Πήραμε πρωινό όλοι, κουβέρτα και μηχανή και οκτώ
η ώρα πήγαμε όλοι στα πόστα μας για την τελική ετοιμασία πριν τον απόπλου. Ο λοστρόμος
γεμίζει την δεξαμενή του πόσιμου νερού. Εγώ με τον μπόμαν τακτοποιούμε την σαβούρα της
αναχώρησης. Μέχρι το μεσημέρι το πλοίο θα είναι καθ όλα έτοιμο για αναχώρηση μετά το φαγητό
το απογεματινό. Δέκα η ώρα έγινε η παράδοση και η παραλαβή του πλοίου. Μετά τον καφέ των
δέκα έγινε ο αγιασμός του πλοίου παρουσία των πλοιοκτητών και μετά πήγαμε όλοι στις εργασίες
μας, κουβέρτα και μηχανή. Το πλοίο είναι σε ετοιμότητα απόπλου. Εγώ ανέβηκα στη γέφυρα για
βάρδια μέχρι το μεσημέρι που θα με σκαντζάρει ο καπτάν Δημήτρης μέχρι το απόγεμα στις έξη.
Θα κάνουμε από αύριο 6ωρίες γιατί ο υποπλοίαρχος έχει τις δουλειές του με την παρακολούθηση
της καλής λειτουργίας του πλοίου. Θα έρθουν μαζί μας ταξείδι μέχρι την φόρτωση στον Περσικό
δυο τεχνικοί γιαπωνέζοι του ναυπηγείου και ένας αρχιμηχανικός της εταιρίας μας για να καταγράφουν και να παρακολουθούν την καλή λειτουργία του πλοίου. Δώδεκα η ώρα και πήγαμε
όλοι, εκτός από τις βάρδιες για μεσημεριανό φαγητό μαζί με τους πλοιοκτήτες. Φάγαμε μια χαρά
παστίτσιο που είχε φτιάξει ο κυρ Αντώνης, ο μάγειρας, κρέας με πατάτες, σαλάτα, φρούτο και γλυκό. Μετά το φαγητό ήπιαμε ένα καφέ, μας ευχήθηκαν καλά ταξίδια οι πλοιοκτήτες μας και
πήγαμε όλοι στις δουλειές μας. Έξη η ώρα θα έχει βίρα, Μήτσο, με λέει ο Υποπλοίαρχος και
πήγα για ξεκούραση μέχρι τις πέντε για να συνεχίσω μετά την βάρδια στην γέφυρα μέχρι τα
μεσάνυχτα που θα με σκαντζάρει ο Καπτάν Δημήτρης. Θα κάνουμε 6ωρίες μέχρι την Σιγκαπούρη
που θα προσεγγίσουμε για τρόφιμα, υλικά και καύσιμα. Έξη η ώρα και βίρα την άγκυρα στην πλώρη ο λοστρόμος με τον γραμματικό. Σφυρίγματα αναχώρησης και πρόσω αργά κτύπησε
ο καπετάνιος με τον τηλέγραφο στη μηχανή. Οι βάρδιες είναι διπλές και το τιμόνι στο χέρι.
Έγραψα στο ημερολόγιο του πλοίου, απόπλους από το Ναγκασάκι, προορισμός μας Περσικός
κόλπος για φόρτωση. Και έβαλα το πρώτο στίγμα που μου έδωσε ο καπετάνιος μετά την αναχώρηση στον χάρτη της περιοχής. Πρόσω ολοταχώς λέει ο καπετάνιος στη μηχανή και το
ταξίδι μας αρχίζει με το καινούργιο πλοίο τις εταιρίας το “ANDROS ORION”. Έβαλα το στίγμα
στον χάρτη και έγραψα την αναχώρηση και το στίγμα στο Ημερολόγιο της Γέφυρας και το ταξίδι
συνεχίζεται στον Ειρηνικό Ωκεανό προς Σιγκαπούρη.....
Συνεχίζεται.....

Κυριακή, 6 Ιουλίου 2014

Ημερολόγιο Γέφυρας-----19 περίοδος τρίτη


Έξη η ώρα και πρωινή έγερση από τον ναύτη της βάρδιας. Έριξα λίγο νερό στο πρόσωπό μου
έβαλα την φόρμα μου και κατέβηκα στο καπνιστήριο για καφέ πρωινό. Μόλις είχε κατέβει και
ο καπετάν Δημήτρης, ο άλλος ανθυποπλοίαρχος. Του είπα την καλημέρα μου και πέρασα από το
μαγειρείο να δω τον μάγειρα και τον βοηθό μαγείρου που έπιναν τον πρωινό καφέ. Είπαμε την
καλημέρα μας και πήγα για τον καφέ μου που μόλις τον είχε φτιάξει το καμαροτάκι των αξιωματικών. Σιγά σιγά έρχονται και οι άλλοι οι αξιωματικοί κουβέρτας και μηχανής. Μπόμαν
και Λοστρόμος πίνουν τον καφέ τους στο καπνιστήριο τους. Οι βάρδιες στην κουβέρτα και στην
μηχανή θα γίνουν διπλές από το μεσημέρι και μετά γιατί θα πρέπει να είναι διπλές λόγω των
τελικών δοκιμών και τις ετοιμότητας για αναχώρηση. Λίγο μετά τις έξη πήγαμε παρέα με τον λοστρόμο στην πλώρη, με τους ναύτες, το τζόβενο και τον δόκιμο τακτοποιήσαμε τους
κάβους και τα βίντσια γιατί μας έδωσαν ατμό από την μηχανή και πριν τις οκτώ, γυρίσαμε στην
πρύμη τακτοποιήσαμε τα βίντσια, τα δουλέψαμε λίγο και τακτοποιήσαμε τους κάβους για να
είναι όλα έτοιμα για αναχώρηση για τις τελικές δοκιμές. Οκτώ η ώρα πήγαμε για πρωινό φαγητό καφέ και ένα τσιγάρο στην πρύμη. Εννιά η ώρα και βίρα την άγκυρα στην πλώρη με τον λοστρόμο.
Έναρξη τελικών δοκιμών. Στην γέφυρα επικεφαλής ο καπετάνιος με βοηθό του τον καπτάν
Δημήτρη, τον ανθυποπλοίαρχο και τους Γιαπωνέζους τεχνικούς που καταγράφουν τα πάντα.
Όπως και στο μηχανοστάσιο και στην κουβέρτα. Ο υποπλοίαρχος με τον μπόμαν και τους
Γιαπωνέζους πάνω στο αντλιοστάσιο στο κοντρόλ και κάτω, έτοιμοι για δοκιμές. Οι δοκιμές
κράτησαν μέχρι λίγο πριν τις πέντε το απόγευμα που επιστρέψαμε στο αγκυροβόλιο του ναυπηγείου και αγκυροβολήσαμε. Λίγο μετά τις πέντε φαγητό και μετά στο καπνιστήριο για καφέ.
Όλα πήγαν καλά, έτσι μας είπαν καπετάνιος και οι αρχιμηχανικοί μας στον καφέ. Αύριο μετά τις
δέκα θα γίνει παράδοση του πλοίου από το ναυπηγείο και παραλαβή από μας μετά την υπογραφή
μεταξύ ναυπηγείου, πλοιοκτητών και τράπεζας για την κυριότητα του πλοίου. Πριν το μεσημέρι
θα γίνει η παράδοση παραλαβή, αγιασμός του πλοίου και κάποια ώρα το απόγεμα αναχώρηση για
το ταξίδι μας μέσω του στενού της Σιγκαπούρης. Το μεσημέρι πριν την αναχώρηση θα φάμε όλοι
μαζί, παρέα με τους πλοιοκτήτες μετά τον αγιασμό και μετά το απόγεμα απόπλους με προορισμό
τον Περσικό κόλπο για φόρτωση, Ραστανούρα, Σαουδική Αραβία.
Συνεχίζεται.....

Τρίτη, 1 Ιουλίου 2014

Ημερολόγιο Γέφυρας.....18 περίοδος τρίτη


Οι μέρες περνούν με παραλαβές από μας και παραδόσεις από τους ανθρώπους του ναυπηγείου.
Το πλοίο μπαίνει σιγά σιγά σε λειτουργία για να είναι έτοιμο σε όλα για τις τελικές δοκιμές και την
τελική παράδοση, από το ναυπηγείο, του πλοίου, σε μας. Ο βαθμός ετοιμότητας από όλους μας
είναι πολύ καλός. Είμαστε έτοιμοι από θέμα γνώσεων να ταξιδέψουμε το καινούργιο πλοίο.
Παρακολουθούμε τα πάντα από κοντά μαζί με τους τεχνικούς του ναυπηγείου. Οι τελικές δοκιμές
πριν την παράδοση του πλοίου θα δείξουν τον βαθμό ετοιμότητας που έχουμε όλοι μας για τον
απόπλου του καινούριου πλοίου και το ταξείδι με ασφάλεια. Πάντως όλα πηγαίνουν καλά, χωρίς
κανένα πρόβλημα. Πέρασαν οι μέρες και όλα έτοιμα για τις αυριανές τελικές δοκιμές για να δούνε
οι υπεύθυνοι τον βαθμό ετοιμότητας του πλοίου. Ο υποπλοίαρχος με τον Καπετάνιο και τον πρώτο
Μηχανικό μας ενημέρωσαν τι πρόκειται να γίνει στις τελικές δοκιμές και την θέση που πρέπει να
έχει ο καθένας από το πλήρωμα κουβέρτας και μηχανής για να πάνε όλα καλά. Ρίξαμε μια ματιά
στην ετοιμασία του πλοίου. Όλα είναι έτοιμα για τις αυριανές τελικές δοκιμές. Το πλοίο θα αναχωρήσει για τις δοκιμές λίγο μετά τις οκτώ, μας είπε ο Υποπλοίαρχος και φύγαμε για τον
καφέ των δέκα. Οι παραδόσεις και οι παραλαβές τέλειωσαν, όλα πήγαν καλά. Όλο το πλήρωμα
και οι αξιωματικοί ξέρουν πολύ καλά τι πρέπει και πως πρέπει να τα κάνουν. Είναι εκπαιδευμένοι
καλά και σωστά από τους υπεύθυνους. Εγώ πρώτη φορά πάω για παραλαβή καινούργιου πλοίου
και πρώτη φορά ανθυποπλοίαρχος. Έμαθα γρήγορα όμως κοντά στους κατάλληλους ανθρώπους.
Είμαι έτοιμος για όλα ότι έχει σχέσει με την παραλαβή του καινούργιου πλοίου. Ευχαριστώ την
εταιρία και τον καπετάνιο, τον καπετάν Γιώργη, που με επέλεξαν. Η κατασκευή και οι τοπικές
δοκιμές συνεχίζονται χωρίς διακοπή. όλα πηγαίνουν καλά. Έτσι πέρασε η μέρα και η βραδιά στο
Ναυπηγείο με την παρακολούθηση των εργασιών. Το πλοίο είναι έτοιμο για τις αυριανές γενικές
διακοπές. Μετά το βραδινό φαγητό μας ενημέρωσε ο υποπλοίαρχος, εμάς του καταστρώματος τι θα γίνει αύριο στις τελικές δοκιμές και ο δεύτερος μηχανικός τους μηχανικούς. Ήπιαμε τον βραδινό
καφέ και νωρίς το βράδυ πήγαμε για ύπνο γιατί θα ξυπνήσουμε όλοι πολύ νωρίς το πρωί. Εγώ
έφυγα νωρίς να πάω για ξεκούραση και περνώντας από τον καπετάνιο, είπα μια καλησπέρα και έφυγα για ύπνο λίγο μετά τις δέκα. Αύριο αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση της τελικής παράδοσης
του πλοίου. Υπογραφή της παραλαβής του πλοίου, αγιασμός και απόπλους για τον προορισμό μας
Περσικό κόλπο για φόρτωση και εκφόρτωση στην Ευρώπη. Μάλλον Ολλανδία.....
Συνεχίζεται