Τρίτη, 30 Σεπτεμβρίου 2014

Ημερολόγιο Γέφυρας.....32 περίοδος τρίτη


Λίγο πριν τις οκτώ ανέβηκα στη Γέφυρα και έκανα σκάντζα στον καπετάν Βασίλη που κατέβηκε
αμέσως στο γραφείο του καπετάνιου που τον περίμενε. Παρέλαβα την βάρδια, έριξα μια ματιά στον
χάρτη τις περιοχής, στην πορεία τις γυροσκοπικής που κάθε λίγο την τσεκάρει ο ναύτης της βάρδιας και είδα για την κίνηση των διερχόμενων πλοίων που τώρα ακόμα είναι μικρή. Καλός
ο καιρός, η θάλασσα και η ορατότητα. Σε δυο μέρες με την πορεία και την ταχύτητα που έχουμε
θα πιάσουμε τον πρώτο κάβο του κόλπου του Ομάν, στο Μουσκάτ. Το τιμόνι είναι στον αυτόματο
πιλότο και το ραντάρ είναι σε ετοιμότητα. Εννιά η ώρα έκανα μια παραλλαγή για τις πυξίδες, την
έγραψα στο τετράδιο των παραλλαγών και συνέχισα την βάρδια μέχρι την σκάντζα τα μεσάνυχτα
από τον Καπετάν Δημήτρη που μόλις ανέβηκε και κάνει ενημέρωση κοιτώντας στον χάρτη της
περιοχής το στίγμα το βραδινό από τ αστέρια. Μπήκε στη γέφυρα είπαμε τα καθημερινά παρέλαβε
βάρδια και εγώ μπήκα στο δωμάτιο των χαρτών, έκανα ενημέρωση στο ημερολόγιο, τους χαιρέτησα, με το καλή βάρδια και κατέβηκα περνώντας από το γραφείο του καπετάνιου για ενημέρωση ότι όλα πάνε καλά. Ενημέρωσα τον Καπτάν Γιώργη και κατέβηκα στο καπνιστήριο το
δικό μας να πω μια καληνύχτα και να κάνω ένα τσιγάρο πριν πάω για ύπνο και ξεκούραση. Έτσι
πέρασε η σημερινή μέρα εν πλω στον Ινδικό Ωκεανό. Καλό το πρώτο ταξίδι του καινούριου τάνκερ. Πέντε μέρες ακόμα πριν πάμε για φόρτωση φουλ για Ευρώπη, αργό πετρέλαιο. Crude oil.
Πιστεύω ότι όλα θα πάνε καλά, τόσο στο ξεσαβούρωμα, την φόρτωση, στο ταξίδι φορτωμένοι και
στην εκφόρτωση στην Ολλανδία. Πάντως προσέχουμε όλοι μας πάρα πολύ γιατί είναι η πρώτη
φορά για όλους μας που κάνουμε με τέτοιο πλοίο, τόσο μεγάλο και πρωτοτάξιδο. Αυτό λέμε όλοι
μας όταν μαζευόμαστε τις ελεύθερες ώρες μας. Πάντως συνηθίζουμε σιγά σιγά και σταθερά με
υπομονή, προσοχή και επιμονή. Στα σίγουρα θα τα καταφέρουμε. Μέχρι τώρα η λειτουργία του
πλοίου σε Γέφυρα, κατάστρωμα και μηχανή είναι άψογη. Όλα λειτουργούν πολύ καλά.
Συνεχίζεται.....

Σάββατο, 20 Σεπτεμβρίου 2014

Ημερολόγιο Γέφυρας.....31 περίοδος τρίτη



Λίγο μετά τις τρεις και σκάντζα από το καμαροτάκι των αξιωματικών. Σηκώθηκα αμέσως, έριξα
λίγο νερό στο πρόσωπό μου, ντύθηκα και κατέβηκα στο καπνιστήριο να πιω τον καφέ μου τον
απογεματινό που με περίμενε παρέα με ένα ποτήρι δροσερό νερό. Απαρτία στον καφέ των τρεις.
Μετά τον καφέ βγήκα στην κουβέρτα και μαζί με τον μπόμαν κάναμε μια μικρή αλλαγή στην
σαβούρα, εντολή γραμματικού, μέχρι λίγο πριν τις πέντε. Μετά τις πέντε ανέβηκα στη Γέφυρα και
έκανα σκάντζα στον γραμματικό για να κατέβει για βραδινό φαγητό. Εγώ τα βράδια δεν τρώω
ποτέ. Μου φιλάει, όμως, το φαγητό μου ο καμαρότος στην κουζίνα των αξιωματικών καθημερινά.
Το τρώω μετά το τέλος τις βραδινής μου βάρδιας. Έριξα μια ματιά στο στίγμα του πλοίου με
αναμέτρηση και ετοίμασα ποια αστέρια θα πάρουμε με τον γραμματικό μετά τις έξη για το βραδινό
στίγμα με την τομή των αστεριών. Η ορατότητα και ο ορίζοντας είναι καλοί. Έριξα μια ματιά στο
δελτίο του καιρού που έφερε πριν λίγο ο Μαρκόνι, ο Θοδωρής, τα είπαμε λιγάκι τα καθημερινά
και συνέχισα την βάρδια μέχρι να έρθει ο γραμματικός. Το τιμόνι είναι στον αυτόματο και ο ναύτης
και κάθε τόσο και εγώ παρακολουθούμε την πυξίδα την γυροσκοπική. Η κίνηση από πλοία είναι
μικρή και η ορατότητα πολύ καλή. Ο ήλιος έγειρε και πάει προς την δύση. Μόλις ανέβηκε
ο καπετάνιος στη γέφυρα μαζί με τον γραμματικό για να πάρουν τα αστέρια της περιοχής, με τον
εξάντα, για το στίγμα του πλοίου το βραδινό. Εγώ έμεινα για να παίρνω την ώρα τις κάθε παρατήρησης των αστεριών. Συνήθως τρία αστέρια είναι καλά για την τομή, αλλά παίρνουμε πάντα
τέσσερα αστέρια για σιγουριά. Έτσι και σήμερα τέσσερα αστέρια πήρανε Καπετάνιος και Υποπλοίαρχος. Δυο ο καθένας. Έγραψα στο μπλοκ των στιγμάτων, με τα αστέρια, την ώρα την
παρατήρηση και το όνομα του κάθε αστεριού ξεχωριστά. Ο γραμματικός έκανε τον υπολογισμό
και ο καπετάνιος χάραξε στον χάρτη τις περιοχής τις τέσσερις ευθείες των αστεριών και στην τομή τους, είναι το στίγμα του πλοίου με ακρίβεια. Σήμερα όλα είναι πιο απλά με τα JPS που σου δίνουν το στίγμα του πλοίου μέσω δορυφόρου κάθε στιγμή. Ο καπετάνιος μέτρησε τα μίλια από το μεσημεριανό στίγμα που διήνυσε το πλοίο και έβγαλε την ταχύτητα του πλοίου. Διορθώσαμε λίγο
την πορεία στη γυροσκοπική, ενημέρωσα για όλα αυτά το ημερολόγιο της Γέφυρας και την μικρή
αλλαγή πορείας και το ταξίδι συνεχίζεται στον Ινδικό Ωκεανό με πορεία για την είσοδό μας στον
κόλπο του Ομάν. Ο καπετάνιος κατέβηκε και πήγε στο γραφείο του να συνεχίσει τις δουλειές του
παρέα με τον Αρχιμηχανικό της εταιρείας, τον Α. Μηχανικό και τους τεχνικούς του ναυπηγείου
που θα μείνουν στο πλοίο μέχρι την εκφόρτωση στην Ευρώπη παρακολουθώντας και σημειώνοντας
την λειτουργία του πλοίου. Κατέβηκα για λίγο μέχρι το δωμάτιο μου και μετά στο καπνιστήριο
ήπια λίγο καφέ κάπνισα δυο τσιγάρα και οκτώ η ώρα ανέβηκα στη γέφυρα για σκάντζα στον
Υποπλοίαρχο για να πάει στου καπετάνιου το σαλόνι που τον περιμένει.....
συνεχίζεται......

Σάββατο, 6 Σεπτεμβρίου 2014

Ημερολόγιο Γέφυρας....30 περίοδος τρίτη



Λίγο μετά τις επτά και σκάντζα από το καμαροτάκι των αξιωματικών. Σηκώθηκα αμέσως, έριξα
λίγο νερό στο πρόσωπό μου, ντύθηκα και κατέβηκα στο καπνιστήριο να πιω τον καφέ μου τον
πρωινό που με περίμενε παρέα με ένα ποτήρι δροσερό νερό. Είπα την καλημέρα μου στους άλλους
αξιωματικούς που έπιναν τον καφέ τους, ήπια δυο γουλιές καφέ, Ελληνικό πάντα στην κούπα μου
και πήγα στην κουζίνα να πω την καλημέρα μου στον μάγειρα και τον καμαρότο που ετοίμαζαν
το πρωινό γι αυτούς που ήρθαν για πρωινό. Σήμερα Κυριακή και το μεσημέρι έχουμε μακαρονάδα
με κιμά. Έτσι μου είπε ο κυρ Αντώνης ο μάγειρας. Η καλύτερη μακαρονάδα, συνοδεία κρύας μπύρας. Έριξα μια ματιά στο καπνιστήριο του πληρώματος, είπα την καλημέρα μου σε όλους που
έπιναν τον καφέ τους συνοδεία τσιγάρου και γύρισα στο καπνιστήριο το δικό μας να συνεχίσω τον
καφέ μου. Είχαν μαζευτεί σχεδόν όλοι λίγο πριν τις οκτώ για πρωινό και καφέ. Κάθισα παρέα με
τον Θοδωρή τον Μαρκόνι είπαμε τα καθημερινά και λίγο πριν τις οκτώ έφυγα και ανέβηκα στην
Γέφυρα για να παραλάβω βάρδια από τον καπτάν Βασίλη τον γραμματικό. Παρέλαβα βάρδια,
είπαμε τα καθημερινά και ο γραμματικός κατέβηκε για να πάει για πρωινό και καφέ. Έριξα μια ματιά στην πορεία του πλοίου και στο τελευταίο στίγμα από τ αστέρια του γραμματικού στον χάρτη της περιοχής, συμπλήρωσα το Ημερολόγιο Γέφυρας και μπήκα στην Γέφυρα για παρακολούθηση
της πορείας του πλοίου στον Ινδικό Ωκεανό. Εννιά η ώρα πήρα με τον εξάντα τον ήλιο για την
πρώτη ευθεία θέσεως της μέρας και την χάραξα στον χάρτη της περιοχής. Οι βάρδιες είναι μονές και το τιμόνι στον αυτόματο πιλότο. Κίνηση από πλοία λιγοστή. Θάλασσα και καιρός μια χαρά, σχεδόν μπονάτσα. Πορεία γραμμή για την είσοδό μας στον κόλπο του Ομάν. Έντεκα η ώρα έκανα μια ακόμα ευθεία θέσεως με τον ήλιο, την χάραξα στον χάρτη και τώρα μόνο μεσημβρινή διάβαση
του ήλιου απομένει λίγο πριν τις 12 για το μεσημβρινό πλάτος και το στίγμα του μεσημεριού του
πλοίου. Σε λίγο θ ανέβει και ο καπετάνιος να πάρει την μεσημβρινή διάβαση του ήλιου και να
χαράξει στον χάρτη το μεσημβρινό πλάτος. Πράγματι ένα τέταρτο πριν τις 12 ο καπετάν Γιώργης
ανέβηκε στη Γέφυρα και μαζί με τους εξάντες στο χέρι περιμέναμε έτοιμοι τον ήλιο για την διάβαση την μεσημεριανή. Την πήραμε μαζί λίγο πριν τις δώδεκα, συγκρίναμε τις παρατηρήσεις μας, που ήταν όμοιες, έκανα τον υπολογισμό και ο καπετάνιος χάραξε στον χάρτη της περιοχής
το μεσημβρινό πλάτος που είναι το μόνο που δεν έχει σφάλμα. Ο καπετάνιος έκανε την μεταφορά
των δυο πρωινών ευθειών θέσεως του ήλιου και στη τομή τους με το μεσημβρινό πλάτος έβαλε
το μεσημεριανό στίγμα που μου το έδωσε και το έγραψα στο Ημερολόγιο Γέφυρας. Μέτρησε τα
μίλια από το χθεσινό μεσημέρι, τα έγραψα στο ημερολόγιο, καθώς και την ταχύτητα του 24ώρου
του πλοίου. Όλα μια χαρά μου λέει ο καπετάνιος χαμογελαστά. Διόρθωσε λίγο την πορεία του
πλοίου γραμμή για το ακρωτήρι του Μουσκάτ στην είσοδο του κόλπου του Ομάν. Συμπλήρωσα
το ημερολόγιο με όλα κανονικά, συν τον καιρό και ο καπετάνιος σημείωσε αυτά που χρειάζονται
για να τα στείλει στο γραφείο της εταιρίας όπως κάνει κάθε μεσημέρι και κατέβηκα από την Γέφυρα να πάει στο γραφείο του να συνεχίσει. Μόλις ανέβηκε στη Γέφυρα ο καπετάν Δημήτρης
για να με σκαντζάρει. Έριξε μια ματιά στο μεσημεριανό στίγμα και στην πορεία του πλοίου και
παρέλαβε βάρδια. Είπαμε τα καθημερινά. Κυριακή σήμερα και δεν έχει δουλειές στο κατάστρωμα.
Οι ναύτες έκαναν σκάντζα και εγώ κατέβηκα να πάω για μεσημεριανό φαγητό. Πέρασα από την
καμπίνα μου, έριξα λίγο νερό στο πρόσωπό μου και κατέβηκα για φαγητό. Έφαγα την μακαρονάδα
μου κανονικά, σαλάτα και μια δροσερή μπύρα και πήγα στο καπνιστήριο για ένα τσιγάρο. Απαρτία
σήμερα, κανείς δεν απουσιάζει από την μακαρονάδα τις Κυριακής, εκτός από τις βάρδιες που έφαγαν πιο νωρίς. Έκανα το τσιγάρο μου παρέα με τους άλλους αξιωματικούς, είπαμε τα καθημερινά και μία η ώρα πήγα για μεσημεριανή ξεκούραση. Ο καπετάνιος με τον Πρώτο τον
αρχιμηχανικό μας και τους Γιαπωνέζους ήταν ακόμα στην τραπεζαρία και έπιναν τον καφέ τους
συζητώντας για τα του ταξιδιού.
Συνεχίζεται......