Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2008

Ημερολόγιο Γέφυρας.....(117)

Ο ορίζοντας είναι από τα πιο πολύτιμα και απαραίτητα που πρέπει
να έχει απλόχερα, ο ποντοπόρος, κυρίως θαλασσοπόρος ταξιδευτής.
Ο ορίζοντας του χρειάζεται περισσότερο από κάθε τι άλλο
Εκείνη την εποχή ο καθαρός κυρίως ορίζοντας ήταν το ζητούμενο
για την πιο ασφαλή ναυσιπλοϊα.
Για την καλύτερη αποφυγή συγκρούσεως
Όπως τώρα που θα περάσουμε το πιο πολυσύχναστο πέρασμα, το στενό
της Μάγχης και αργότερα το στενό του Γιβραλτάρ.
Η μεσημβρινή διάβαση του ήλιου έγινε με επιτυχία και ο καπετάν
Αλέκος με τον καπετάνιο κατέβασαν τον ήλιο με τον εξάντα στον
ορίζοντα και έτσι έκαναν τον υπολογισμό του μεσημεριανού πλάτους
και το τοποθέτησαν στον χάρτη και με την μεταφορά της πρωινής
ευθείας θέσεως πάνω στην ευθεία του μεσημεριανού πλάτους, στην
τομή των δυο ευθειών έβαλε ο καπετάνιος το στίγμα του πλοίου
το μεσημεριανό. Μέτρησε τα μίλια που είχε διανύσει το πλοίο
από το χθεσινό μεσημέρι και έβγαλε την ταχύτητα του πλοίου.
Το πλοίο την ώρα της μεσημβρινής διάβασης ήταν ακριβώς στο
σημείο, του χάρτη, της τομής των δυο ευθειών.
Στο σημείο αυτό του χάρτη ο καπετάν Αλέκος έγραψε την ώρα της
μεσημβρινής διάβασης και το σημείωσε και στο ημερολόγιο της
Γέφυρας, καθώς και τα μίλια που είχε διανύσει το πλοίο στο
τελευταίο 24ωρο.
Από το σημείο αυτό ο καπετάνιος, το μεσημβρινό στίγμα, χάραξε
την πορεία του πλοίου για να περάσουμε με ασφάλεια το στενό
της Μάγχης, το Αγγλικό κανάλι.
Εγώ και ο Κωνσταντής ήμασταν εκεί, για να βλέπουμε και να
ακούμε προς το παρόν και κυρίως για να μαθαίνουμε.
Μεσημβρινές διαβάσεις του ήλιου, ευθείες θέσεως και αστεριών
έχω κάνει χιλιάδες φορές στις ποντοπορίες μου στους Ωκεανούς.
Η ορατότητα προς το παρόν είναι καλή
Μακάρι να κρατήσει έτσι, γιατί εδώ στο σημείο που βρισκόμαστε
σχεδόν πάντα αυτή την εποχή έχει ομίχλη, κυρίως όταν ο αέρας
είναι από τον Νοτιά.
Ο ασυρματιστής έφερε το μετεωρολογικό δελτίο και πήρε από τον
καπετάνιο το τηλεγράφημα με το μεσημεριανό στίγμα και τα μίλια
που διανύσαμε από εχθές το μεσημέρι, για να το στείλει στους
ναυλωτές και στο γραφείο της εταιρίας για να ξέρουν που
βρίσκεται το πλοίο.....

Συνεχίζεται.....

Δεν υπάρχουν σχόλια: