Πέμπτη 3 Ιανουαρίου 2008

Ημερολόγιο Γέφυρας.....(99)

Αυτές τις ώρες κανείς δεν υπολόγιζε το κρύο και τον παγετό
το αίμα κυλούσε πιο γρήγορα μέσα στις φλέβες, όλοι έκαναν
ότι καλύτερο μπορούσαν με σιγουριά όμως, γιατί όλα έπρεπε
να γίνουν σύμφωνα εν σχέσει με την ασφάλεια του πλοίου, του
φορτίου των επιβαινόντων και την ασφάλεια της ναυσιπλοϊας.
Στο Νο2 ήμασταν οι περισσότεροι γιατί γινόταν το σπατσαμέντο
του αμπαριού, μπουκαπόρτες και διπλοί μουσαμάδες με έξτρα
σφήνες για να κρατούν τους μουσαμάδες, για περισσότερη σιγουριά
στο πέλαγος.
Κάτω οι μπίγες, οι φορτωτήρες και καλό μποτσάρισμα με έξτρα
συρματόσχοινα, γιατί είναι πλώρα το Νο2 αμπάρι και είναι το
πιο εκτεθειμένο στον καιρό μαζί με το Νο1.
Βαριά και δύσκολη δουλειά, αλλά δεν μας πείραζε η κούραση γιατί
έπρεπε να γίνει η δουλειά και γρήγορα μάλιστα, ήμασταν παιδιά
βέβαια και δουλεύαμε όλοι μας για όλους μας, ήμασταν καλή ομάδα.
Αρχηγοί ο λοστρόμος και ο μαραγκός, αυτοί είναι το κουμάντο
Μήτσο πήγαινε να βοηθήσεις στο Νο1, όπου να είναι τελειώνει
Έγινε λοστρόμε πάω, θα σε περιμένω εκεί.
Σειρά έχει τώρα για σπατσάρισμα το Νο1 και μετά το Νο4 και Νο5
τελευταίο το Νο3, εκεί θα γίνει το τελικό σπατσαμέντο της φόρτωσης
είναι στη μέση ακριβώς του πλοίου, εκεί που είναι και το βύθισμα
της μέσης μαρκαρισμένο, η γραμμή της φόρτωσης.
Αυτή την φορά θα φορτώσουμε μέχρι την γραμμή του χειμώνα
( Winter Draft ) γιατί απλά είναι Χειμώνας.
Πάντα φορτώνεις ανάλογα την ζώνη της περιοχής που πρόκειται
να ταξιδέψεις, ανάλογα την εποχή της περιοχής.
Είναι Διεθνής ο κανονισμός αυτός για την ασφάλεια του φορτίου
του πλοίου, της ναυσιπλοϊας και της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Η γραμμή της φόρτωσης ελέγχεται από τον Νηογνώμονα και την
ακτοφυλακή του κάθε κράτους.
Μήτσο καιρός είναι να πάμε για ένα καφεδάκι στα γρήγορα
Έγινε λοστρόμε, φύγαμε παρέα.....

Συνεχίζεται.....

Δεν υπάρχουν σχόλια: