Κυριακή 14 Οκτωβρίου 2007

Ημερολόγιο Γέφυρας.....(54)

Το Μιχαήλ Άγγελος ταξίδευε αυτή την ώρα μέσα στο ποτάμι, αργά
και σταθερά, με την συνοδεία ενός ρυμουλκού που ήταν δεμένο
στην πλώρη και αριστερά, για κάθε ανάγκη, αλλά κυρίως για την
ασφάλεια της ναυσιπλοϊας στο ποτάμι, σύμφωνα με τους κανονισμούς
γιατί το ποτάμι είχε κίνηση αρκετή και πολλά γυρίσματα.
Στην πλώρη από την ώρα που μπήκαμε στο ποτάμι έπρεπε να υπάρχουν
δυο από το πλήρωμα της κουβέρτας, του καταστρώματος,
ο λοστρόμος και ένας ναύτης η ο δόκιμος του καταστρώματος για
ασφάλεια, αν χρειαζόταν να αγκυροβολήσουμε, γι αυτό άλλωστε
ήταν και το ρυμουλκό δεμένο στην πλώρη αριστερά.
Αυτό γινόταν σύμφωνα με τον κανονισμό του διάπλου του ποταμού
μέχρι το κανάλι του Κιέλου.
Στο κατάστρωμα ήμασταν όλοι οι άλλοι για την δουλειά της ημέρας,
ορισμένοι είχαν κατέβει στα αμπάρια του φορτίου, από τους ναύτες,
για να τα ετοιμάσουν για φόρτωση, εγώ ήμουν με τον μαραγκό και
φτιάχναμε τις μπουκαπόρτες για το σκέπασμα των αμπαριών και τους
μουσαμάδες που σκεπάζαμε τα αμπάρια.
Το κρύο ήταν αρκετό και με τον δρόμο του καραβιού ακόμη
περισσότερο, ήμουν καλά ντυμένος όμως, με όλα τα απαραίτητα.
Μήτσο κάνει κρύο σήμερα μου λέει ο μαραγκός και πιο πάνω
θα έχει ακόμη περισσότερο και χιόνια.
Τι να κάνουμε, χειμώνας είναι, του απαντώ
Θα τον περάσουμε, όλα θα πάνε καλά.
Η ώρα πλησίαζε 10 το πρωί, η ώρα για καφέ και τσιγάρο, παρ όλο
που όλοι κάπνιζαν στο κατάστρωμα, στα φορτηγά το συνηθίζουν.
Εγώ φεύγω σε κάποια στιγμή και πάω στην πλώρη για να αντικαταστήσω
τον ναύτη της βάρδιας για να πάει για καφέ και μετά στη Γέφυρα
για τινόνι. Έτσι γινόταν πάντα όταν είχαμε πιλότο, σε λίγο
ήρθε και ο μαραγκός για να αντικαταστήσει τον λοστρόμο για να
πάει και αυτός για καφέ.
Εμείς θα πηγαίναμε μετά
Το Μιχαήλ Άγγελος συνέχιζε το ταξίδι του στον ποταμό Έλβα, αργά
και σταθερά, η μηχανή στο φουλ, ο ατμός απο τα καζάνια στο φουλ
για την καλύτερη ταχύτητα του πλοίου και εγώ στην πλώρη χάζευα
τους γλάρους που μας ακολουθούσαν στο ταξίδι μας αυτό, την
στεριά και τα άλλα πλεούμενα που περνούσαν από το πλάι μας.
Για μένα όλα αυτά ήταν μια εμπειρία ξεχωριστή, πρωτάρης βλέπεις
ήμουν στην θάλασσα, ούτε ακουστά δεν τα είχα όλα αυτά, ήμουν
όλο μάτια και αυτιά, έβλεπα, άκουγα, ρωτούσα και μάθαινα.....

Συνεχίζεται.....

2 σχόλια:

Μαύρος Γάτος είπε...

Καπταν Μήτσο! Τϊ τύχη να πέσω πάνω στα γραπτά σου. Θα έρχομαι συχνά να ταξιδεύω μαζί σου...

Unknown είπε...

@ μαύρος γάτος

Καλησπέρα

Καιρό είχα να ακούσο το
Καπταν Μήτσο και τώρα το διάβασα
κιόλας
Να είσαι καλά και σε ευχαριστώ
για την επίσκεψη
Να έρχεσαι στα ταξίδια μου
τα πλοία μου είναι πάντα
φιλόξενα και θα σε γράψω και
στο Ημερολόγιο Γέφυρας

Καλό βράδυ
Καπταν Μήτσος