Σάββατο, 20 Σεπτεμβρίου 2014

Ημερολόγιο Γέφυρας.....31 περίοδος τρίτη



Λίγο μετά τις τρεις και σκάντζα από το καμαροτάκι των αξιωματικών. Σηκώθηκα αμέσως, έριξα
λίγο νερό στο πρόσωπό μου, ντύθηκα και κατέβηκα στο καπνιστήριο να πιω τον καφέ μου τον
απογεματινό που με περίμενε παρέα με ένα ποτήρι δροσερό νερό. Απαρτία στον καφέ των τρεις.
Μετά τον καφέ βγήκα στην κουβέρτα και μαζί με τον μπόμαν κάναμε μια μικρή αλλαγή στην
σαβούρα, εντολή γραμματικού, μέχρι λίγο πριν τις πέντε. Μετά τις πέντε ανέβηκα στη Γέφυρα και
έκανα σκάντζα στον γραμματικό για να κατέβει για βραδινό φαγητό. Εγώ τα βράδια δεν τρώω
ποτέ. Μου φιλάει, όμως, το φαγητό μου ο καμαρότος στην κουζίνα των αξιωματικών καθημερινά.
Το τρώω μετά το τέλος τις βραδινής μου βάρδιας. Έριξα μια ματιά στο στίγμα του πλοίου με
αναμέτρηση και ετοίμασα ποια αστέρια θα πάρουμε με τον γραμματικό μετά τις έξη για το βραδινό
στίγμα με την τομή των αστεριών. Η ορατότητα και ο ορίζοντας είναι καλοί. Έριξα μια ματιά στο
δελτίο του καιρού που έφερε πριν λίγο ο Μαρκόνι, ο Θοδωρής, τα είπαμε λιγάκι τα καθημερινά
και συνέχισα την βάρδια μέχρι να έρθει ο γραμματικός. Το τιμόνι είναι στον αυτόματο και ο ναύτης
και κάθε τόσο και εγώ παρακολουθούμε την πυξίδα την γυροσκοπική. Η κίνηση από πλοία είναι
μικρή και η ορατότητα πολύ καλή. Ο ήλιος έγειρε και πάει προς την δύση. Μόλις ανέβηκε
ο καπετάνιος στη γέφυρα μαζί με τον γραμματικό για να πάρουν τα αστέρια της περιοχής, με τον
εξάντα, για το στίγμα του πλοίου το βραδινό. Εγώ έμεινα για να παίρνω την ώρα τις κάθε παρατήρησης των αστεριών. Συνήθως τρία αστέρια είναι καλά για την τομή, αλλά παίρνουμε πάντα
τέσσερα αστέρια για σιγουριά. Έτσι και σήμερα τέσσερα αστέρια πήρανε Καπετάνιος και Υποπλοίαρχος. Δυο ο καθένας. Έγραψα στο μπλοκ των στιγμάτων, με τα αστέρια, την ώρα την
παρατήρηση και το όνομα του κάθε αστεριού ξεχωριστά. Ο γραμματικός έκανε τον υπολογισμό
και ο καπετάνιος χάραξε στον χάρτη τις περιοχής τις τέσσερις ευθείες των αστεριών και στην τομή τους, είναι το στίγμα του πλοίου με ακρίβεια. Σήμερα όλα είναι πιο απλά με τα JPS που σου δίνουν το στίγμα του πλοίου μέσω δορυφόρου κάθε στιγμή. Ο καπετάνιος μέτρησε τα μίλια από το μεσημεριανό στίγμα που διήνυσε το πλοίο και έβγαλε την ταχύτητα του πλοίου. Διορθώσαμε λίγο
την πορεία στη γυροσκοπική, ενημέρωσα για όλα αυτά το ημερολόγιο της Γέφυρας και την μικρή
αλλαγή πορείας και το ταξίδι συνεχίζεται στον Ινδικό Ωκεανό με πορεία για την είσοδό μας στον
κόλπο του Ομάν. Ο καπετάνιος κατέβηκε και πήγε στο γραφείο του να συνεχίσει τις δουλειές του
παρέα με τον Αρχιμηχανικό της εταιρείας, τον Α. Μηχανικό και τους τεχνικούς του ναυπηγείου
που θα μείνουν στο πλοίο μέχρι την εκφόρτωση στην Ευρώπη παρακολουθώντας και σημειώνοντας
την λειτουργία του πλοίου. Κατέβηκα για λίγο μέχρι το δωμάτιο μου και μετά στο καπνιστήριο
ήπια λίγο καφέ κάπνισα δυο τσιγάρα και οκτώ η ώρα ανέβηκα στη γέφυρα για σκάντζα στον
Υποπλοίαρχο για να πάει στου καπετάνιου το σαλόνι που τον περιμένει.....
συνεχίζεται......

Δεν υπάρχουν σχόλια: