Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2008

Ημερολόγιο Γέφυρας.....(110)

Κάθε βράδυ είμαι στη Γέφυρα όταν ήμαστε εν πλω, οπωσδήποτε
μέχρι τις 8 το βράδυ που τελειώνει η βάρδια του υποπλοιάρχου.
Τις περισσότερες μέρες κάθομαι μέχρι σχεδόν τα μεσάνυχτα, στη
γέφυρα, που τελειώνει η βάρδια του καπετάν Αλέκου.
Στη γέφυρα εκτός από τιμόνι που κάνω για να μαθαίνω να χειρίζομαι
το τιμόνι του πλοίου όταν δεν είναι στον αυτόματο πιλότο,
μαθαίνω ναυτιλία, θεωρία της ναυτικής τέχνης, αποφυγή συγκρούσεως
και να διαβάζω τον χάρτη βάζοντας το στίγμα του πλοίου μετά από
τον υπολογισμό της ευθείας θέσεως η της τομής των αστεριών λίγο
πριν νυχτώσει. Αυτή είναι η αστρονομική ναυτιλία.
Τον ήλιο για την ευθεία θέσεως και τα αστέρια για την τομή τα
παίρνουμε πάντα με τον εξάντα του πλοίου, σήμερα υπάρχει το GPS
το Global Position System.
Που μας δίνει το στίγμα του πλοίου μέσω δορυφόρου.
Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν χρησιμοποιούμε και σήμερα τον εξάντα.
Είναι υποχρεωτικό και σήμερα το στίγμα του πλοίου με τον εξάντα
για επί πλέον ασφάλεια του πλοίου και των επιβαινόντων.
Όταν είμαστε στον Ωκεανό χρησιμοποιούμε την αστρονομική ναυτιλία
για το στίγμα του πλοίου.
Όταν είμαστε κοντά στις στεριές χρησιμοποιούμε την ακτοπλοϊα για
το στίγμα του πλοίου.
Κάθε βάρδια της Γέφυρας εκτός από το στίγμα, κάνει υπολογισμό
της παραλλαγής της μαγνητικής πυξίδας και την γράφει στο τετράδιο
παραλλαγών και αν χρειαστεί κάνει διόρθωση στην πορεία του πλοίου.
Επίσης μαζί με τον υπολογισμό της παραλλαγής κάνουμε υπολογισμό
και της απόκλισης και της παρεκτροπής της μαγνητικής πυξίδας.
Αυτά είναι τα βασικά για την ασφαλή ναυσιπλοϊα.
Όλα αυτά χρειάζονται για να χαράξει ο Καπετάνιος την ασφαλή
πορεία του πλοίου, για να πάμε με ασφάλεια στον προορισμό μας.
Το στίγμα του πλοίου λοιπόν, με τον εξάντα, για τον ήλιο και
τα αστέρια, συν την παραλλαγή, την απόκλιση και την παρεκτροπή
της πυξίδας του πλοίου.
Αυτά είναι τα απαραίτητα για τους ποντοπόρους ταξιδευτές της
τότε εποχής, σήμερα η τεχνολογία έχει διαφοροποιήσει ορισμένα
όχι όμως ότι είναι πιο εύκολα και πιο απλά
Όχι
Αυτό όμως που χρειάζεται είναι γνώσεις, κατάρτιση και πείρα

Συνεχίζεται.....

Δεν υπάρχουν σχόλια: