Τρίτη, 1 Ιανουαρίου 2008

Ημερολόγιο Γέφυρας.....(98)

Λίγες ώρες απόμεναν ακόμη για να τελειώσει η φόρτωση και
να αποφύγουμε το υπόλοιπο κρύο.
Η επόμενη ημέρα θα ήταν τελείως διαφορετική, θα κάναμε απλά
τον απολογισμό του τριήμερου της φόρτωσης στην Πολωνία.
Οι επόμενες ημέρες θα είχαν άλλη μορφή γιατί θα ήμασταν στο
πέλαγος, στον Ωκεανό και η ζωή στο πλοίο θα έπαιρνε άλλο χρώμα
διαφορετική μορφή, η εναλλαγή θα ήταν συνεχής.
Τώρα όμως εδώ, στο κατάστρωμα, στον αγώνα για το σπατσαμέντο
για την τελική φόρτωση.
Μήτσο ρίξε λίγο άλατι από αριστερά και έλα να βάλουμε στη μέση
την σκάλα του πιλότου για να δει ο καπετάν Αλέκος το βύθισμα
από την αριστερή μεριά που το χρειάζεται ο καπετάν Γιώργης για
να κάνει υπολογισμό του φορτίου.
Έγινε λοστρόμε έρχοναι σε λίγο
Σχεδόν όλο το πλήρωμα της κουβέρτας είναι στο κατάστρωμα σε
ετοιμότητα για να βοηθάει όταν και όπου χρειάζεται και κυρίως
μόλις τελειώνει η φόρτωση στο κάθε αμπάρι, να το κλείνουν με
τις μπουκαπόρτες και να το σκεπάζουν με τους μουσαμάδες, πάντα
υπό το βλέμα του λοστρόμου και του μαραγκού.
Γιατί πρέπει τα αμπάρια να είναι άψογα κλειστά με διπλούς
μουσαμάδες για πλήρη ασφάλεια για να μην μπει νερό θαλασσινό
στο πέλαγος στα αμπάρια, με οποιανδήποτε κατάσταση θάλασσας.
Η κυριότερη εργασία σε μια φόρτωση φορτηγού πλοίου είναι η καλή
προετοιμασία των αμπαριών για να δεχθούν το φορτίο η τα φορτία
που πρόκειται να φορτώσουν και η αποκατάσταση των αμπαριών μετά
το πέρας της φόρτωσης.
Χρειάζεται μεγάλη υπευθυνότητα και γνώσεις για να είναι το
αποτέλεσμα το αναμενόμενο, επειδή το πλοίο θα βγει στο πέλαγος
και θα πρέπει να ταξιδέψει με όλες τις θαλάσσιες καταστάσεις.
Είναι δύσκολη δουλειά και πολύ κουραστική, τουλάχιστον για
εκείνη την εποχή.
Στην σημερινή εποχή τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά, ένας
η δυο άνθρωποι το πολύ, εξειδικευμένοι, μπορούν να κάνουν την
δουλειά πιο άνετα και με ποιο ασφάλεια.
Η τεχνολογία έκανε πολύ μεγάλα βήματα σε όλους τους τομείς
γι αυτό σήμερα πλοία πολύ μεγαλύτερα έχουν πληρώματα τα μισά
σε αριθμό από τα τότε πλοία εκείνης της εποχής και είναι κατά
την άποψή μου και ποιο ασφαλή.
Τότε στο Μιχαήλ Άγγελος ήμασταν πλήρωμα 35 άτομα και σήμερα
ένα τέτοιο πλοίο έχει 14-16 άτομα πλήρωμα.
Τότε έπρεπε να δουλεύει πολύ καλά το μυαλό σου τα χέρια σου
και το ένστικτό σου.
Σήμερα χρειάζονται πληρώματα εξειδικευμένα και κυρίως καταρτισμένα
Η ειδικότητα και η κατάρτιση έχει μπει στη ζωή μας
Μήτσο πάμε να σπατσάρουμε το Νο2, τέλειωσε
Έγινε λοστρόμε, να μαζέψω την σκάλα του πιλότου και έρχομαι
Η ώρα πλησίαζε 10 το βράδυ
Η φόρτωση πήγαινε προς το τέλος της
Μέχρι και ο Καπετάνιος, ο καπετάν Σπανός, ήταν έξω στην προβλήτα
και έβλεπε το βύθισμα του πλοίου με το δικό του μάτι.....

Συνεχίζεται.....

4 σχόλια:

κυκλάμινο είπε...

Καπετάνιε, πάμε να σπατσάρουμε το 2008;
Φύγαμε καπετάνιε!
Είπε θα φορτώσει Υγεία, αγάπη, ευτυχία, επιτυχία, απ' όλα!
Φιλιά Βολιώτικα καπετάνιε μου και καλά μας ταξίδια!

Unknown είπε...

@ Κατερίνα μου μοναδική
Πάμε για σπατσαμέντο
ώρα είναι

Φιλιά θαλασσινά
Καλή χρονιά και καλά ταξίδια
σε όλους μας. Σε όλους τους
ταξιδευτές της ζωής

ΚΑΛΌ ΠΡΩΙΝΌ του 2008

Roadartist είπε...

Καλη χρονιά καπετάνιε μου οτι επιθυμεις απο τα βάθη της καρδιάς μου! Αυτές οι φωτογραφίες είναι δικές σου?..
Την πρωτοχρονιά πόσταρα ενα βιντεάκι που θα ήθελα να το δεις. Δείχνει λήψεις μέσα απο τη θάλασσα και νομίζω οτι με το συνδιασμό της μουσικής θα το λατρέψεις!
Τις καλημέρες μου :)

Unknown είπε...

@ roadartist

Καλησπέρα

Καλή χρονιά καλή μου ανγνώστρια
ότι καλύτερο όλη την χρονιά μέσα
από την καρδιά του καπετάνιου

Σε ευχαριστώ για τις ευχές

Στο Ημερολόγιο Γέφυρας οι φωτογραφίες δεν είναι τραβηγμένες
από εμένα, τις πιο πολλές τις
παίρνω από το Wunderground.com
όπου στέλνω δικές μου φωτογραφίες
Είμαι μέλος

Καλό σου βράδι
φιλιά θαλασσινά
με αέρα από τον βοριά