Σάββατο, 20 Ιουλίου 2013

Ημερολόγιο Γέφυρας.....10 περίοδος τρίτη



Πρώτη μέρα θα μείνουμε όλοι στο καράβι από τη μέρα που ήρθαμε στο Ναγκασάκι για
την παραλαβή του πλοίου. Όλο το πλήρωμα μένει στα δωμάτιά του. Ο καθένας στην δικιά
του καμπίνα. Όλες οι καμπίνες είναι πρίμα και πάνω από όλες και όλους η Γέφυρα του πλοίου.
Ακριβώς από κάτω είναι τα διαμερίσματα που μένει και κάθεται ο καπετάνιος. Το δωμάτιό του,
το γραφείο του και τα σαλόνια του. Δίπλα ακριβώς, από αριστερά το διαμέρισμα του πλοιοκτήτη.
Πρίμα δεξιά, ο ασύρματος με το δωμάτιο του ασυρματιστή και από την άλλη μεριά τα δωμάτια
των ανθυποπλοιάρχων που μένω και εγώ. Στη μέση από πρίμα υπάρχει μια κουζίνα μικρή με
ψυγείο και μάτι ηλεκτρικό για καφέ που είναι για τον καπετάνιο και τους επισκέπτες. Στο πιο
κάτω πάτωμα μένουν οι αξιωματικοί γέφυρας και μηχανής. Δεξιά ο υποπλοίαρχος, αριστερά
ο Α' Μηχανικός και ο δεύτερος και οι άλλοι αξιωματικοί της μηχανής. Στο από κάτω πάτωμα
μένουν το πλήρωμα κουβέρτας, δεξιά, μηχανής αριστερά και στο κέντρο στον καθρέπτη της
γέφυρας οι υπαξιωματικοί κουβέρτας, μηχανής, βοηθητικού προσωπικού. Στο από κάτω πάτωμα
το πρώτο μετά την κουβέρτα είναι οι τραπεζαρίες , τα καπνιστήρια, αξιωματικών, πληρώματος
η κουζίνα, τα κουζινάκια αξιωματικών, πληρώματος και στην πλωριά μεριά τα δωμάτια που
μένουν όλοι του βοηθητικού προσωπικού. Με σκάλα εσωτερική από την κουζίνα κατεβαίνεις
στα ψυγεία και στις αποθήκες τροφίμων που την επιμέλεια την έχουν μάγειρας και καμαρότος.
Όλα είναι στην πρύμη. Κάτω από την κουβέρτα της πρύμης είναι το μηχανοστάσιο, δεξιά και
αριστερά οι δεξαμενές νερού, καυσίμων, λιπαντικών και αποθήκες. Μπροστά από την υπέρ
κατασκευή που μένουμε, στον καθρέπτη, είναι το αντλιοστάσιο για την φόρτωση και την
εκφόρτωση του πλοίου. Δεξιά και αριστερά του αντλιοστασίου είναι οι δεξαμενές καυσίμων.
Από εκεί μέχρι την πλώρη είναι οι δεξαμενές φορτίου, κεντρικές και πλευρικές και οι δεξαμενές
σαβούρας καθαρής που είναι συνήθως τα τριάρια τα πλευρικά. Στην μέση του καταστρώματος
βρίσκονται όλες οι σωληνώσεις του πλοίου. Φορτίου, καυσίμων, ατμού, παροχής νερού
ποσίμου, θάλασσας για περίπτωση πυρκαγιάς και επτά εκτοξευτήρες νερού, αφρού για την
περίπτωση πυρκαγιάς. Όλες οι σωληνώσεις αρχίζουν από μπροστά από τον καθρέπτη. Του
φορτίου έρχονται από το αντλιοστάσιο και πάνε μέχρι τη μέση του καταστρώματος δεξιά
και αριστερά που βρίσκονται οι παροχές του φορτίου για φόρτωση και εκφόρτωση. Του
ατμού ξεκινάνε από το μηχανοστάσιο και φτάνουν μέχρι την πλώρη του πλοίου για την
λειτουργία των εργατών για τις άγκυρες και των βιτσιών για το δέσιμο του πλοίου. Έτσι
είναι φτιαγμένο το πλοίο σε γενικές γραμμές. Το φορτίο που μπορεί να μεταφέρει είναι
περίπου 250.000 τόνους αργού πετρελαίου η περίπου, ανάλογα την πυκνότητα του φορτίου
γύρω στα 1.850.000 βαρέλια. Όλες οι δεξαμενές φορτίου έχουν παροχή αδρανούς αερίου.
Inert Gas, για την ασφάλεια του πλοίου, του φορτίου και την ανθρώπινη ζωή. Δεξιά και
αριστερά στην υπέρ κατασκευή του πλοίου βρίσκονται από μια σωσίβια βάρκα που η κάθε
μία χωράει όλο το πλήρωμα, με μηχανή.
Συνεχίζεται.....

Δεν υπάρχουν σχόλια: