Παρασκευή, 16 Μαρτίου 2007

Ημερολόγιο Γέφυρας.....(22)

Η πρώτη γνωριμία έγινε στο κομοδέσιο της γέφυρας του πλοίου
Σε αυτό το κομοδέσιο έμεναν ο καπετάνιος, όπου υπήρχε
το δωμάτιο του, το γραφείο του, το σαλόνι όπου δεχόταν
τις αρχές και όσους είχαν σχέση με το οπερέσιον του πλοίου.
Όλα αυτά έβλεπαν προς την πλώρη του πλοίου και ήταν ακριβώς
κάτω από την γέφυρα του πλοίου ένα πάτωμα.
Στο ίδιο αυτό πάτωμα ήταν το δωμάτιο και το γραφείο
του υποπλοιάρχου, στην δεξιά μεριά του κομοδεσίου.
Στην αριστερή μεριά ήταν τα δωμάτια των ανθυποπλοιάρχων που
έβλεπαν προς την πρύμη και στην πάντα του πλοίου.
Στο πρυμιό μέρος του κομοδεσίου ήταν ο ασύρματος και
το δωμάτιο του ασυρματιστή που έβλεπαν στο Νο3 αμπάρι.
Στο ακριβώς από κάτω πάτωμα ήταν η τραπεζαρία των αξιωματικών
του πλοίου, με ένα μικρό σαλόνι και καπνιστήριο και ένα μικρό
pantry, ρεσπέτζα την λέμε,που είχε ψυγείο, νεροχύτη,
ντουλάπια, μάτι ηλεκτρικό για καφέ και ότι χρειαζόταν για να
σερβίρουν το φαγητό ο καμαρότος και τα καμαροτάκια.
Στο ακριβώς από κάτω πάτωμα, στο κατάστρωμα, στο Deck, ήταν
τα ψυγεία, οι αποθήκες τροφίμων, το πλυντήριο, το σιδερωτήριο
και το δωμάτιο του καμαρότου.
Μπροστά από την γέφυρα του πλοίου, ήταν η πλώρη με τις άγκυρες,
τους εργάτες των αγκυρών, τα βίτζια, που ανεβοκατέβαζαν
τις άγκυρες και κάτω από το κατάστρωμα της πλώρης ήταν αποθήκες
με όλα αυτά που χρειάζεται ένα πλοίο για όλο το Operation του,
για όλη τη λειτουργία του.
Στη συνέχεια προς τα πρίμα της πλώρης, ήταν το Νο1 και το Νο2
αμπάρι του φορτίου μέχρι τη γέφυρα του πλοίου, μπροστά από
τον καθρέπτη της γέφυρας του πλοίου και τα βίτζια των αμπαριών
για την φορτωεκφόρτωση.
Πρίμα από την γέφυρα ήταν το Νο3 αμπάρι φορτίου, μετά άρχιζε
το κομοδέσιο της μέσης του πλοίου, που έμενα οι αξιωματικοί
της μηχανής και οι υπαξιωματικοί του πλοίου.
Εκεί στη μέση ήταν και η μηχανή του πλοίου, η καρδιά του πλοίου
πέρνωντας δύναμη από τον ατμό των καζανιών.
Η κίνηση του πλοίου γινόταν με ατμό.
Μπροστά από το κομοδέσιο της μέσης ήταν το μαγειρείο του πλοίου
πρύμα από το Νο3 αμπάρι φορτίου, ανεξάρτητο, εκεί γινόταν
το φαγητό, το ψωμί και ότι είχε σχέση με το φαγητό του πληρώματος,
το φαγητό ήταν το ίδιο για όλους, απο Δευτέρα μέχρι Κυριακή,
Πρωινό, μασημεριανό και δείπνο.
Είχε μενού, κατ εξοχήν, με μικρές παραλλαγές, αλλά πάντα σύμφωνα
με το εγκεκριμένο μενού του Υπουργείου.
Το πρωινό ήταν 7-8 το πρωί, μεσημεριανό 12-13, βραδινό 17-18
Αυτό είναι το ωράριο και σήμερα
Υπάρχει και διακοπή στην εργασία για καφέ, το Coffee Time,
10-10:20 και 15-15:20
Το τέλος των εργασιών της ημέρας είναι 5 η ώρα το απόγευμα
μετά υπάρχουν μόνο οι βάρδιες, τόσο στο κατάστρωμα όσο και
στη μηχανή.

Συνεχίζεται.....
Coffe Time.....

2 σχόλια:

Ελπίδα είπε...

Καπετάνιε μου, θα αρχίσω να κρατάω σημειώσεις! Έχουμε ένα φίλο ναυτικό και σε λίγο που θα μου μάθεις κι άλλα, θα του το παίξω έξυπνη. Θα αναρρωτιέται που τα έμαθα όλα αυτά! Αργότερα θα του πω και για σένα, αφού τον τρελλάνω λίγο! Αρκεί να μη κάνω καμμιά γκάφα!
Φιλιά πολλά σαιλόρ!
Καλό σου βράδυ και χαρούμενη Κυριακή!

Unknown είπε...

@ elpida

Καλημέρα

Να είσαι καλά που με διαβάζεις
σιγά και σταθερά όλα θα
τα μάθεις, δεν χρειάζεται
να κάνεις την έξυπνη

Καλό πρωινό
Καλή Κυριακή