Παρασκευή, 27 Ιουλίου 2007

Ημερολόγιο Γέφυρας.....(37)

Χειμώνας στη Βόρειο Θάλασσα, δύσκολα τα πράγματα
Θάλασσες και κρύο, πολύ χαμηλές θερμοκρασίες όλη
την χειμερινή σαιζόν. Στην Πολωνία που πηγαίναμε για φόρτωση
το κρύο, τα χιόνια και οι πάγοι ήταν υψηλού επιπέδου αυτή
την εποχή. Ολόκληρη η Βαλτική θάλασσα ήταν σχεδόν παγωμένη,
το βόρειο κομμάτι της Γερμανίας που είχε σύνορα με την Πολωνία
ήταν χιονισμένο και γεμάτο πάγους.
Ο βοριάς κατέβαζε όλο το κρύο από τον βόρειο πόλο και
η βόρειος θάλασσα ήταν πολύ δύσκολη αυτή την εποχή για
να την ταξιδεύεις, γι αυτό και εμείς θα πηγαίναμε Πολωνία
μέσω του καναλιού του Κιέλου, που είχε είσοδο από τον
ποταμό Έλβα κοντά στο λιμάνι του Αμβούργου και έτσι θα
αποφεύγαμε όλη σχεδόν την βόρεια θάλασσα και θα μπαίναμε
στην Βαλτική σχεδόν καλά, γιατί ήμασταν και ξεφόρτωτοι.
Αυτά βέβαια όλα τα άκουγα στην γέφυρα όταν ρωτούσα τους
αξιωματικούς της γέφυρας, απλά για να αρχίσω να μαθαίνω
τα της γέφυρας και της Ναυσιπλοϊας.
Αυτό που είναι το πιο δύσκολο είναι το κρύο αυτή την εποχή,
την χειμερινή σαιζόν, στην βόρεια θάλασσα.
Όλα τα βίτζια του ατμού και οι σωληνώσεις θέλουν μεγάλη
προσοχή αυτή την εποχή, επειδή δουλεύουν με ατμό και δεν
πρέπει να σταματήσει καθόλου η παροχή του ατμού και
η λειτουργία τους. Πρέπει τα βίτζια, οι εργάτες της φόρτωσης
και εκφόρτωσης να εργάζονται συνεχώς μέχρι οι θερμοκρασίες
του περιβάλλοντος να φτάσουν στο (+) του μηδενός, αλλιώς
θα γίνει μεγάλη ζημιά, θα σπάσουν οι σωληνώσεις της παροχής
και της επιστροφής του ατμού.
Επειδή ο ατμός θα γίνει νερό και θα παγώσει και θα προκαλέσει
σπάσιμο των σωληνώσεων της παροχής του ατμού λόγω διόγκωσης
και μη εκτόνωσης του ατμού.
Το πλοίο, το κάθε πλοίο, όπως και η κάθε δουλειά είναι ένα
επαγγελματκό σχολείο και εγώ ήμουν ένας απλός καινούργιος
μαθητής,που πήγαινα για να μάθω και να γίνω επαγγελματίας.

Συνεχίζεται.....

Δεν υπάρχουν σχόλια: