Παρασκευή, 1 Φεβρουαρίου 2008

Ημερολόγιο Γέφυρας.....(120)

Πρωινό Δευτέρας, Μήτσος και Κωνσταντής από τους πρώτους στην
τραπεζαρία καπνιστήριο, κάθε πρωί, για την πρωινή καλημέρα.
Πρωινός καφές και μια καλημέρα στο βοηθητικό προσωπικό και
πρώτα από όλα καλημέρα στον Γρηγόρη το καμαροτάκι μας.
Πρωινή βόλτα στο κατάστρωμα για να δω πως είναι η ημέρα και να
πάω μέχρι το 3 νούμερο αμπάρι για να σκαντζάρω τον λοστρόμο και
τον μαραγκό που μένουν στο κομοδέσιο της μέσης.
Αυτή είναι η πρώτη επαφή με την καινούργια ημέρα, κάθε ημέρα,
μετά έχει φτιάξιμο καφέ για τον λοστρόμο και τον μαραγκό,
Ελληνικό και απόλαυση του πρωινού ζεστού Ελληνικού καφέ.
Πρώτη πρωινή συζήτηση με τον ναύτη της πρωινής βάρδιας, για
τυχόν νέα, καινούργια, αν υπάρχουν και εντολές από την γέφυρα.
Έτσι σχεδόν κάθε πρωινό αρχίζει η ημέρα μου και η ημέρα όλων μας
στο ταξίδι μας στο πέλαγος.
Πρώτη επαφή με τι θα επακολουθήσει στην δουλειά στο κατάστρωμα
είναι η προετοιμασία για τις εργασίες που θα ακολουθήσουν.
Αυτή η προετοιμασία γίνεται κάθε πρωί από τον λοστρόμο, αφού
πρώτα πάει στη Γέφυρα για να πάρει εντολές και δουλειά από τον
υποπλοίαρχο που είναι ο γενικός προϊστάμενος του πλοίου,
το κουμάντο. Κοντά σε όλα αυτά και εγώ, για να μαθαίνω, γιατί
όλα αυτά μου χρειάστηκαν στην συνέχεια στην ναυτική μου πορεία
και σταδιοδρομία.
Το ταξίδι μας αυτές τις ημέρες είναι στο βόρειο κομμάτι του
Ατλαντικού, η πορεία μας είναι Δυτική, σχεδόν και πάμε για το
Ακρωτήρι Ουζάν της Γαλλίας όπου θα ήμαστε αύριο το απόγευμα.
Έχει ακόμη κρύο αρκετό, χειμώνας είναι και ήμαστε βόρεια,
οι δουλειές στο κατάστρωμα μπορούν να περιμένουν, μου είπε
ο λοστρόμος και έχει δίκιο, η συντήρηση της κουβέρτας μπορεί
να περιμένει γιατί έχει και πολύ υγρασία και έτσι χρωματισμός
δεν μπορεί να γίνει στο κατάστρωμα.
Αυτές τις ημέρες κάνουμε δουλειές εσωτερικές, τόσο στα αμπάρια
του φορτίου όσο και εσωτερικά στο κομοδέσιο και τακτοποίηση
των αποθηκών. Με τον λοστρόμο κοιτάξαμε και το πρόστεγο και
τις άγκυρες, αν όλα είναι εν τάξει στην πλώρη.
Αυτό γίνεται κάθε ημέρα τόσο το πρωί όσο και το απόγευμα λίγο
πριν σχολάσουμε από την δουλειά, για την ασφάλεια του πλοίου
μα και την δική μας ασφάλεια, για να κοιμόμαστε ήσυχοι.
Ο έλεγχος των αμπαριών του φορτίου γίνεται απαραίτητα καθημερινά
όταν το πλοίο είναι φορτωμένο.
Γίνεται πάντα παρουσία του λοστρόμου η του μαραγκού και
οι οποίοι δίνουν αναφορά στον υποπλοίαρχο η τον καπετάνιο και
έτσι το ταξίδι μας συνεχίζεται κανονικά στον βόρειο Ατάντικό.
Συντροφιά μας έχουμε τα γλαροπούλια και κάποιο πλοίο περαστικό
που αντί πλέει η είναι βιαστικό.

Συνεχίζεται.....

Δεν υπάρχουν σχόλια: