Σάββατο 7 Ιουνίου 2008

Ημερολόγιο Γέφυρας.....(223)

Σήμερα όλη την ημέρα από νωρίς το πρωί είμαι μαζί με τον λοστρόμο
στην πλώρη, για την ετοιμασία και τον χρωματισμό του πλωριού άλμπουρου
που πιστεύω ότι θα τελειώσει μέχρι το απόγευμα, παρ όλο που είναι
δύσκολη δουλειά ο χρωματισμός στα κατάρτια εν πλω.
Θέλει μεγάλη προσοχή, είναι επικίνδυνη δουλειά εν πλω και δύσκολη,
κυρίως, όταν έχει φουσκοθαλασσιά και το πλοίο μποτζάρει η σκαμπανεβάζει.
Σήμερα πάντως είναι καλός ο καιρός για αυτή την δουλειά
Έτσι άκουσα να λένε ο λοστρόμος και ο μαραγκός, αυτοί ξέρουν.
Όπως ξέρουν και οι ναύτες που θα ανέβουν να τα πλύνουν και να τα
χρωματίσουν τα άλμπουρα.
Εγώ απλά είμαι τώρα βοηθός και μαθαίνω, βλέποντας όλα αυτά με τις
δουλειές του καραβιού, που θα μου χρειαστούν αργότερα στη δουλειά μου
και στα ταξίδια μου τα ποντοπόρα.
Ο λοστρόμος με τους ναύτες και τον μαραγκό ετοιμάζουν τα σχοινιά και
τις καντηλίτσες, για να κρεμαστούν οι ναύτες από το άλμπουρο και να
αρχίσει το πλύσιμο και αργότερα ο χρωματισμός.
Ο λοστρόμος ελέγχει τους μακαράδες και τα σχοινιά για σιγουριά
Εγώ με τον Κωνσταντή είμαστε παρόντες εκεί, βλέποντας, βοηθώντας
και μαθαίνοντας.
Η ώρα πήγε 8, όλα είναι έτοιμα για το πλύσιμο και τον χρωματισμό
Γίνεται και ο τελευταίος έλεγχος, από τους ναύτες που θα ανεβούν για
το πλύσιμο και αργότερα για τον χρωματισμό και η ημέρα ξεκινά με τον
καλύτερο τρόπο στο πέλαγος και στον Ινδικό Ωκεανό.
Στη γέφυρα, στη βαρδιόλα από αριστερά, φάνηκε ο καπετάνιος να κοιτάζει
το πέλαγος και προς εμάς.
Οι ναύτες σκαρφαλώνουν σιγά, σιγά στο άλμπουρο της πλώρης για να
αρχίσει το πλύσιμο και μετά τον καφέ των 10 ο χρωματισμός.
Λοστρόμος, μαραγκός και εγώ είμαστε σε ετοιμότητα για οτιδήποτε
χρειαστεί στο πλύσιμο και τον χρωματισμό.
Πάντως αυτή την ώρα η θάλασσα είναι καλή
Δεν έχει κύμα μα ούτε και κυματισμό
Μόνο ο θόρυβος της παλινδρομικής μηχανής ακούγεται και ο αέρας είναι
λίγος και ελαφρύς από τον βοριά και αριστερά.
Και το ταξίδι συνεχίζεται προς τα ανατολικά

Συνεχίζεται.....

Δεν υπάρχουν σχόλια: