Δευτέρα, 8 Οκτωβρίου 2007

Ημερολόγιο Γέφυρας.....(50)

Το Μιχαήλ Άγγελος σιγά και σταθερά ανέβαινε προς τον βοριά
σε λίγες ώρες θα γυρίζαμε στην σημαδούρα της βόρειας θάλασσας
την(S2) για τον πιλότο του ποταμού Έλβα, σε δώδεκα ώρες θα
ήμαστε στον πιλότο, Δημητράκη, μου λέει ο Καπετάνιος στη
Γέφυρα όπου ήμουν για το βραδινό μου μάθημα, για την εκπαίδευση
της ημέρας.Η (S2) ήταν στην πλώρη μας και λίγο αριστερά,
ο καιρός ήταν στην δεξιά μάσκα, σε 3 ώρες περίπου θα ήμασταν
στο γύρισμα, πλησίαζαν μεσάνυχτα, ο καιρός ήταν καλός για αυτή
την εποχή, έτσι έλεγε ο ανθυποπλοίαρχος της βάρδιας.
Το Μιχαήλ Άγγελος σκαμπανέβαζε αρμονικά και ο θόρυβος
της μηχανής ακουγόταν στην Γέφυρα μαζί με τον αέρα που περνούσε
ανάμεσα από τα στράλια του άλμπουρου της Γέφυρας.
Η αριστερή πόρτα της Γέφυρας ήταν ανοιχτή για να έχουμε
επαφή με τον εξωτερικό χώρο, πάντα ήταν ανοιχτή μια από τις δυο
πόρτες της Γέφυρας, ανάλογα από ήταν ο αέρας, ο καιρός.
Κοίταζα στον χάρτη για αναγνώριση της σημαδούρας, της S2, και
την πορεία που είχε χαράξει ο Καπετάνιος μέχρι το στίγμα του
πιλότου που θα μας πλοηγούσε, που θα μας πιλοτάριζε, μέχρι
την είσοδο του καναλιού του Κιέλου για να βγούμε στην Βαλτική.
ο ασυρματιστής έφερε το μετεωρολογικό, όπως κάθε μέρα την ίδια
ώρα. Ο ανθυποπλοίαρχος έκανε παραλλαγή αστεριών για την πυξίδα
και εγώ παρακολουθούσα,μάθαινα, αυτό γινόταν κάθε βράδυ, σε κάθε
βάρδια, εντολή πλοιάρχου και την παραλλαγή την γράφαμε στο
τετράδιο, στο βιβλίο παραλλαγών για την ασφαλή ναυσιπλοϊα.
Ο Καπετάνιος πάντοτε το κοίταζε, πάντοτε το συμβουλευόταν
το βιβλίο παραλλαγών,
Η παραλλαγή όπως και η απόκληση και η παρεκτροπή της πυξίδας,
της μαγνητικής, είναι πάρα πολύ σπουδαίο, το πιο σπουδαίο
από τα σπουδαιότερα στην ναυσιπλοϊα, μαζί με το στίγμα
των αστεριών αλλά και του ήλιου με τον εξάντα.
Ακόμη και σήμερα με την τόσο υψηλή τεχνολογία.
Κάθε μεσημέρι περιμέναμε την μεσημβρινή διάβαση του ήλιου
που μας δίνει το πιο σίγουρο στίγμα της ημέρας.
Το μεσημεριανό πλάτος, που είναι το μόνο χωρίς σφάλμα
Εκεί επάνω, στο πλάτος, βρίσκεται το πλοίο και με την μεταφορά
της πρωινής ευθείας μήκους, πάνω στο πλάτος, σύμφωνα με την
ταχύτητα του πλοίου βρίσκεται το στίγμα του πλοίου, το μεσημέρι
και κάθε μεσημέρι.
Τότε ο Καπετάνιος μετράει τα μίλια από μεσημέρι σε μεσημέρι
που είναι τα μίλια του 24ωρου και τα γράφουμε στο Ημερολόγιο
της Γέφυρας μαζί με το στίγμα του πλοίου το μεσημεριανό.
Αυτά είναι τα μίλια που διένυσε το πλοίο το τελευταίο 24ωρο
και το μεσημεριανό στίγμα, είναι ακριβώς, που βρίσκεται
το πλοίο το μεσημέρι και κάθε μεσημέρι.....
Το στίγμα αυτό καθημερινά, το μεσημεριανό,
Ο Καπετάνιος το στέλνει στο γραφείο της εταιρίας του πλοίου
και στους ναυλωτές αν είναι ναυλωμένο το πλοίο, για να ξέρουν
που βρισκόμαστε, μέσα στην απεραντοσύνη του Ωκεανού
Μέσω ασυρμάτου, σήμερα δεν υπάρχει ασύρματος,
υπάρχουν οι δορυφόροι και η τεχνολογία

Συνεχίζεται.....

2 σχόλια:

Ελπίδα είπε...

Άλλαξαν σίγουρα πολύ τα πράγματα σαιλόρ μου και όλα πρέπει να είναι πιο εύκολα για τους ναυτικούς μας σήμερα.
Ευτυχώς!
Φιλιά πολλά και καλό σου βράδυ!

Unknown είπε...

@ ανάσα ελπίδας

Καλημέρα

Και βέβαια άλλαξαν όλα προς
το καλύτερο και είναι πιο
άνετα τώρα για όλους τους
ναυτικούς του κόσμου

Να είσαι καλά
για την φιλία και την παρέα δου

Καλό πρωινό
φιλιά θαλασσινά