Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2007

Ημερολόγιο Γέφυρας.....(55)

Το Μιχαήλ Άγγελος συνέχιζε το ταξίδι του στον ποταμό Έλβα
το κρύο όλο και πιο πολύ έκανε την παρουσιά του αισθητή,
ο μαραγκός είχε απαγκιάσει στην δεξιά μεριά της πλώρης για
να προφυλαχτεί όσο μπορούσε από τον κρύο αέρα, ήταν κάτω
από το δεξιό παραπέτο της πλώρης.
Εγώ βλέπεις ήμουν πιο παιδί και δεν με πείραζε τόσο ο αέρας
μέσα στον ποταμό.
Φορούσα όμως τον σκούφο μου τον μάλλινο και γάντια για την
προστασία των χεριών και του κεφαλιού.
Ήμουν ακουμπισμένος πάνω στο παραπέτο της κουπαστής, λίγο
αριστερότερα από το κοράκι της πλώρης και έβλεπα μπροστά
το ταξίδεμα του πλοίου μέσα στο ποτάμι, είχα όλη την θέα
από την πλώρη του ποταμού και της κίνησής του.
Το πλήρωμα του ρυμουλκού μας κοίταζαν από την τιμονιέρα,
από την γέφυρα του ρυμουλκού και εγώ κάπου κάπου έριχνα
την ματιά μου προς τα εκεί.
Η ώρα είχε πάει 10.30, ο λοστρόμος σιγά σιγά ανηφόριζε προς
την πλώρη για να μας σκατζάρη για να πάμε και εμείς για καφέ
με τον μαραγκό, το ταξίδι συνεχίζονταν χωρίς κανένα απρόοπτο.
Μήτσο μετά τον καφέ μου είπε ο Γραμματικός να πας στην γέφυρα
Εν τάξει λοστρόμε
Έγινε, θα πάω
Καλή βάρδια
Πήραμε τον δρόμο προς τα πρίμα με τον μαραγκό από την δεξιά
μεριά του καταστρώματος που απάγκιαζε, περάσαμε από την
κουζίνα, χαιρετίσαμε τον μάγειρα,πήραμε τον καφέ μας και
γραμμή για την τραπεζαρία καπνιστήριο για καφέ και τσιγάρο.
Το πλήρωμα του καταστρώματος είχε πιάσει δουλειά, ο καθένας
ήταν στο πόστο του, σε λίγο και εγώ με τον μαραγκό μετά
το τέλος του καφέ θα πηγαίναμε ο καθένας μας στη δουλειά του.
Εγώ στην γέφυρα όπως είπε ο γραμματικός, ο υποπλοίαρχος
και ο μαραγκός στο κατάστρωμα για το τελείωμα των αμπαριών.
Μόλις τέλειωσε ο καφές, μαζί με τον μαραγκό βγήκαμε από το
κομοδέσιο και κατευθυνθήκαμε προς την μέση του πλοίου, εγώ
ανέβηκα για την γέφυρα και εκείνος συνέχισε για το Νο2 αμπάρι.
Στην γέφυρα βρισκόταν, ο πιλότος με τον βοηθό του,
ο καπετάνιος, ο ανθυποπλοίαρχος και ο ναύτης που έκανε τιμόνι
και εγώ. Γειά σας καπετάνιε
Γειά σου Μήτσο, τι γίνεσαι ?
Καλά καπετάνιε, εσείς πως πάτε ?
Γειά σου καπτάν Σπύρο, λέω στον ανθυποπλοίαρχο
Γειά σου Μήτσο και κατευθύνθηκα προς το τιμόνι για να
παρακολουθήσω πως κάνει τιμόνι ο ναύτης για να μαθαίνω σιγά
σιγά και να μαθαίνω όλες τις κινήσεις στην γέφυρα όταν έχουμε
πιλότο.
Πέντε μοίρες αριστερά
Λέει ο πιλότος
Πέντε μοίρες αριστερά λέει και ο ναύτης και βάζει πέντε μοίρες
το τιμόνι αριστερά, το πλοίο άρχισε να γυρίζει αριστερά.
Μέση τιμόνι
Λέει ο πιλότος
Μέση τιμόνι απαντά ο ναύτης και φέρνει το τιμόνι στη μέση
Γραμμή όπως πάει
Λέει ο πιλότος
Γραμμή όπως πάει μίστερ πάιλοτ (mister pilot) απαντά ο ναύτης
και ο ανθυποπλοίαρχος γράφει της εντολές και τις κινήσεις
στο Ημερολόγιο Γέφυρας.
Ο καπετάνιος και ο μικρός τότε Μήτσος, παρακολουθούν
ο καθένας από την σκοπιά την δικιά του.
Ο καπετάνιος για ασφάλεια και εποπτεία και ο Μήτσος για
να μαθαίνει και εμπειρία.....

Συνεχίζεται.....

Δεν υπάρχουν σχόλια: