Παρασκευή, 11 Ιουλίου 2014

Ημερολόγιο Γέφυρας.....21 περίοδος τρίτη


Το ταξίδι συνεχίζεται μια χαρά και είναι σε λειτουργία και τα δυο ραντάρ. Το ένα είναι σε ετοιμότητα. Το τιμόνι είναι στο χέρι και οι βάρδιες διπλές. Ο καπετάνιος είναι στη γέφυρα
γιατί περνάμε τις τελευταίες στεριές της Ιαπωνίας και ελέγχει το στίγμα του πλοίου. Πριν τα
μεσάνυχτα μπαίνουμε στον ωκεανό με πορεία προς Φιλιππίνες. Από αύριο αρχίζουμε το στίγμα
του πλοίου με τον εξάντα. Πρωί, μεσημεριανή διάβαση του ήλιου και πλάτος μεσημεριανό και
απογευματινό στίγμα και αστέρια λίγο μετά την δύση του ήλιου. Απαραίτητη η παραλλαγή των
πυξίδων και ενημέρωση στο ημερολόγιο του πλοίου. Το 1970 που βρισκόμαστε τώρα δεν είχαν
τα πλοία GPS, Control και Ραντάρ με σύστημα αποφυγής συγκρούσεως. Από το 1980 και μετά
απέκτησε η εταιρία πλοία με τις τελευταίες τεχνολογίες. Μέχρι τότε όλα ήσαν χειροκίνητα.
Το 1980 πήγα για παραλαβή στο πρώτο πλοίο τις καινούριας γενιάς και τεχνολογίας. Στο εξήντα
πέντε χιλιάδων τόνων M.T NICOPOLIS. Με κοντρόλ και όλα τις καινούριας τεχνολογίας. Ήταν
και Πάναμαξ. Κατασκευασμένο να περνά το κανάλι του Παναμά. Τώρα το 1970 όλα είναι χειροκίνητα. Αλλά δεν παύει να είναι ένα καινούριο πλοίο πρωτοτάξιδο το S/T “ ANDROS ORION”. Ταξιδεύει μια χαρά και συμπεριφέρεται υπέροχα. Αυτό παρακολουθούν και κρατάνε
σημειώσεις οι Γιαπωνέζοι τεχνικοί του ναυπηγείου και ο Αρχιμηχανικός μας. Η ώρα πλησιάζει
μεσάνυχτα και σε λίγο θα γίνει η σκάντζα βάρδια. Συμπλήρωσα το Ημερολόγιο Γέφυρας, έβαλα
με αναμέτρηση το στίγμα του πλοίου στον χάρτη της περιοχής και παρέδωσα βάρδια στον καπτάν
Δημήτρη που μόλις πριν λίγο ήρθε για σκάντζα βάρδια. Οι ναύτες έκαναν σκάντζα με το τιμόνι
στο χέρι, εντολή πλοιάρχου. Κάθισα λίγο στη γέφυρα, τα είπαμε με τον καπτάν Δημήτρη και έφυγα
για να πάω για ύπνο γιατί το πρωί έχω έγερση στις 5.30. έξη η ώρα έχω βάρδια στη γέφυρα μέχρι
το μεσημέρι στις 12. Καλά πήγαν όλα πρώτη μέρα στο πέλαγος, πρώτο ταξίδι.
Συνεχίζεται.....

Δεν υπάρχουν σχόλια: