Πέμπτη 1 Νοεμβρίου 2007

Ημερολόγιο Γέφυρας.....(61)

Όταν είσαι αγκυροβολημένος μέσα στο ποτάμι θέλει πολύ
μεγάλη προσοχή, γιατί έχει αφ ενός μεγάλη κίνηση από
πλεούμενα και αφ ετέρου δεν έχει πολλά περιθώρια για
κινήσεις του πλοίου.
Είναι πάντοτε η προσοχή όλων μας αυξημένη όταν το πλοίο
βρίσκεται στο αγκυροβόλιο και τώρα που είναι και χειμώνας
θέλει ιδιαίτερη προσοχή.
Το ωράριο εργασιών για σήμερα πήρε τέλος, η ώρα κοντεύει
σχεδόν πέντε το απόγευμα, ώρα για το βραδινό φαγητό, πλύσιμο
αλλαγή ενδυμασίας, βάρδιες και εμείς οι ημερεργάτες άραγμα
στην τραπεζαρία, κουσκούσι για τα νέα της ημέρας, καφεδάκι
η τσάι και τσιγάρο για όσους καπνίζουν βέβαια.
Εγώ μόλις έφαγα πήγα για να αλλάξω τα ρούχα της δουλειάς
γιατί έπρεπε να πάω στη Γέφυρα για μάθημα βραδινό μέχρι
σχεδόν τις δέκα η ώρα, γιατί μετά έπρεπε να πάω για ύπνο
επειδή θα είχε έγερση νωρίς αύριο το πρωινό, γύρω στις έξη.
Ο πιλότος και τα ρυμουλκά θα ερχόντουσαν στις επτά και μισή
το πρωί και όλα έπρεπε να είναι έτοιμα για να περάσουμε
το κανάλι του Κιέλου.
Έξη η ώρα ήμουν στην Γέφυρα, όπως κάθε ημέρα, στην βάρδια
του υποπλοιάρχου.
Ο υποπλοίαρχος πάντα κάνει την βάρδια 4-8 το πρωί και το βράδυ
Καλησπέρα καπετάν Γιώργη, λέω στον υποπλοίαρχο
Καλησπέρα Μήτσο, τι γίνεσαι ?
Μια χαρά, όλα καλά, εσείς τι κάνετε
Τι ώρα περνάμε αύριο το κανάλι ?
Πρέπει, Μήτσο, να είμαστε στην είσοδο της πρώτης λεκάνης
στις 9 η ώρα. ο πιλότος και τα ρυμουλκά θα έρθουν κατά
τις 7.30 το πρωί, την ίδια ώρα θα έχουμε και βίρα την άγκυρα.
Όλοι σε ετοιμότητα από τις 6 με 6.30 το πρωί, εσύ να είσαι
στην πλώρη με τον λοστρόμο για το βίρα μαζί με τον ναύτη
της βάρδιας για να δέσετε και το ρυμουλκό από όπου μας πουν.
Να πάς νωρίς για ύπνο για να είσαι ξεκούραστος αύριο
Έγινε καπετάν Γιώργη
Έριξα μια ματιά και στον χάρτη για να δω που ήμασταν
αγκυροβολημένοι
Είδα και τις σημαδούρες και το καραβοφάναρο για να πάρω στίγμα
για να το βάλω στον χάρτη για πιστοποίηση της θέσης μας.
Έκανα βλέπεις και δουλειά και μάθημα κάτω από την προσοχή και
την εποπτεία του υποπλοιάρχου.
Αυτό γινόταν πάντα στην γέφυρα κάθε απόγευμα που πήγαινα μετά
τις έξη η ώρα κάθε ημέρα εν πλώ και στο αγκυροβόλιο.
Καθόμουν ακόμη και στην βάρδια του ανθυποπλοιάρχου 8-12 μέχρι
τις 10 η ώρα, γιατί έπρεπε να πάω μετά για ύπνο νωρίς επειδή
με ξυπνούσαν το πρωί στις 6 μαζί με τον λοστρόμο για την
προετοιμασία των εργασιών καταστρώματος και ότι άλλο χρειαζόταν.
Βλέπεις έπρεπε να προσφέρω για να μαθαίνω κιόλας, γιατί αλλιώς
δεν γινόταν, η μάθηση, η εκπαίδευση και η πείρα δεν αποκτώνται
από μόνες τους, έπρεπε κάτι να κάνω και εγώ και έκανα
Έκανα όλες τις δουλειές γιατί μόνο έτσι μπορείς να μάθεις
Και έμαθα..... σιγά με υπομονή και επιμονή

Συνεχίζεται.....

Δεν υπάρχουν σχόλια: