Παρασκευή, 30 Νοεμβρίου 2007

Ημερολόγιο Γέφυρας.....(73)

Αποβίβαση πλοηγού
Επιβίβαση τοπικών αρχών
Γράφει στο Ημερολόγιο Γέφυρας ο αξιωματικός βάρδιας
Ελευθεροκοινωνία
Από αυτή την στιγμή και μετά, μπορούμε να επικοινωνούμε
με την στεριά για οποιονδήποτε λόγο και για οποιαδήποτε
εργασία. Μετά την ελευθεροκοινωνία έγινε και η επιβίβαση
των εργατών και των υπευθύνων για την φόρτωση του πλοίου.
Οι βάρδιες στο κατάστρωμα είναι στη θέση τους και διπλές
για την έναρξη και την παρακολούθηση της φόρτωσης.
Το άνοιγμα των αμπαριών του φορτίου έγινε από τους ναύτες
με την επίβλεψη του λοστρόμου, του μαραγκού και του
αξιωματκού καταστρώματος, με εντολή του υποπλοιάρχου.
Εγώ θα έκανα την βάρδια 8-12, πρωινή και νυχτερινή και
αν χρειαζόταν θα δούλευα ακόμη υπερωριακά.
Όλα είναι χιονισμένα, τόσο στο κατάστρωμα του πλοίου όσο και
στην προβλήτα της φόρτωσης και συνεχίζει να χιονίζει και
να κάνει και κρύο.
Το κρύο είναι πάρα πολύ έντονο και ο αέρας παγωμένος,
τα χνότα μας φαίνονται τώρα πιο ζωηρά και εγώ στέκομαι
κοντά στα καζανάκια του ατμού των βαρούλκων, τα ατμοκάζανα
των βιντζιών, γιατί εκεί είναι πιο ζεστά και παρακολουθώ
και την εργασία της πόστας.
Οι εργάτες της φόρτωσης πήραν τις θέσεις τους και η φόρτωση
αρχίζει, θα κρατήσει η φόρτωση τρεις ημέρες τουλάχιστον
όπως μου είπε ο ανθυποπλοίαρχος.
Τρία μερόνυχτα θα πάει η φόρτωση Μήτσο
Θα μας φάει το κρύο εδώ στο κατάστρωμα, ρε γαμώτο
Τι να κάνουμε Μήτσο, έτσι είναι εδώ στα βόρεια πλάτη
Η ώρα κοντεύει 3 το απόγευμα, ώρα για τον απογευματινό καφέ
Ένας καφές αχνιστός, Ελληνικός, είναι ότι πρέπει, η τσάι
για όσους δεν πίνουν καφέ, όπως ο Γιωργάκης ο θερμαστής.
Οι Πολωνοί εργάτες στις πόστες δουλεύουν χωρίς σταμάτημα και
ας κάνει κρύο και ας χιονίζει, η δουλειά τους βλέπεις είναι
αυτή και την ξέρουν καλά, άσε που είναι και 5-6 υπεύθυνοι
για την φόρτωση στο κατάστρωμα και τα προσέχουν όλα και
κυρίως τους εργαζόμενους.
Σε κάθε αμπάρι, σε κάθε πόστα, υπάρχει και ένας υπεύθυνος
που όλα τα προσέχει, ακόμη και εμάς.
Μας είπαν, να μην δίνουμε τίποτα στους εργάτες αν μας ζητούν
και κυρίως τσιγάρα αμερικάνικα.
Βλέπεις εκείνη την εποχή, το 1960, η Πολωνία ήταν κομουνιστική
και κάθε τι δυτικό απαγορευόταν και οι εργάτες το ήξεραν
αυτό και το απόφευγαν και κυρίως την κάθε είδους συναλλαγή
που είχε σχέση με τσιγάρα και Αμερικάνικα δολάρια.
Άσε που ήταν και δύσκολο να τα βγάλεις έξω από το πλοίο,
γιατί περνούσες από έλεγχο όταν έβγαινες από το πλοίο, στην
πύλη της εισόδου της κάθε προβλήτας.
Στο πλατύσκαλο της σκάλας του πλοίου υπήρχε πάντα σκοπός με
το όπλο στο χέρι, 24 ώρες το 24ωρο.
Ήτανε δύσκολα τα πράγματα για όλους μας, ήθελε μεγάλη προσοχή
Η ώρα πήγε 3, ώρα για τον απογευματινό καφέ

Συνεχίζεται.....

4 σχόλια:

Roadartist είπε...

Καπετάνιε..απόλαυσα την διήγηση σας πίνοντας αχνιστό καφέ. Σαν αυτό που απολαμβάνατε την κάθε σας μέρα στο πλοίο!..Έχει πολύ ενδιάφερον κάθε διήγηση σας!

Unknown είπε...

@ roadartist

Kαλημέρα στην πιο πιστή
αναγνώστρια του Ηερολογίου

Σε ευχαριστώ για τα όμορφα σου
λόγια, είναι τιμή για μένα

Γράφοντάς το πάντα το κάνω με
την παρέα αχνιστού καφέ Ελληνικού

Έχει και για μένα ιδιαίτερο
ενδιαφέρον η κάθε διήγηση

Καλό πρωινό
καλό μήνα

THE_RETURN είπε...

Ναι, όντως το πράγμα γίνεται πολύ ενδιαφέρον Καπετάνιε μου, είναι πολύ ενδιαφέρον να βλέπουμε σε πρώτο πλάνο και από πρώτο χέρι συνθήκες της εποχής εκείνης στην Πολωνία.

Καλημέρα, εγώ με αχνιστό γαλλικό καφέ.

Unknown είπε...

@ the_return

Καλημέρα καλέ μου φίλε
Είσαι ένας πολύ σπουδαίος
αναγνώστης του Ημερολογίου

Θα πάμε παρέα για πολύ καιρό μαζί
στα ταξίδια μου και στις
περιγραφές μου
Η καλή παρέα πάντα χρειάζεται

Καλό πρωινό