Τετάρτη 14 Νοεμβρίου 2007

Ημερολόγιο Γέφυρας.....(66)

Δέσαμε μέσα στην λεκάνη και περιμένουμε να ξαναρχίσει
το ταξίδι μας για να βγούμε στην Βαλτική θάλασσα.
Ο καιρός είναι του χιονιά και κάνει πολύ κρύο,
στην Πολωνία έχει πολύ χαμηλές θερμοκρασίες και χιονίζει
συνέχεια, έτσι μας είπε ο Μαρκόνης, ο Ασυρματιστής.
Στην τραπεζαρία καπνιστήριο, ήταν όλοι μαζεμένοι σήμερα για
τον πρωινό καφέ, η ώρα μόλις είχε ξεπεράσει τις 10 το πρωί.
Αυτή την φορά σχεδόν ήμασταν απαρτία, εκτός από τις βάρδιες
που ήταν στη θέση τους στη δουλειά τους.
Θα μέναμε στην λεκάνη για λίγες ώρες μέχρι να περάσει το
προηγούμενο πλοίο το κανάλι και οι συζητήσεις είχαν ανάψει.
Όλες γύρω από την Πολωνία και το λιμάνι που θα πηγαίναμε για
φόρτωση, την Γδύνια.
Λίγοι από το πλήρωμα είχαν ξανά πάει σε αυτό το λιμάνι
Στην Πολωνία βέβαια είχαν πάει πολλές φορές και ήξεραν πως
είναι τα πράγματα και η κατάσταση. Η Πολωνία ήταν στο
κομμουνιστικό μπλοκ, τότε.
Διαφορετικό σύστημα κοινωνικό από την άλλη Ευρώπη και την
πατρίδα μας, εγώ βέβαια δεν είχα πάει ποτέ κάπου εκτός Ελλάδας
και δεν ήξερα, δεν είχα γνώμη, απλά παρακολουθούσα τις
συζητήσεις ακούγοντας και μαθαίνοντας.
Εγώ βλέπεις πρώτη φορά μπαρκάριζα και το μόνο που έκανα ήταν
να ακούω και να μαθαίνω.
Τα μάτια μου όλα αυτά τα έβλεπαν και τα αυτιά μου τα άκουγαν
για πρώτη φορά και όμως είχαν πολύ ενδιαφέρον, κυρίως όπως
τα έλεγαν οι επαγγελματίες και οι παλαιοί ναυτικοί.
Ήτανε απόλαυση να ακούς τον Σίδερη τον μάγειρο και τον Γιωργάκη
τον θερμαστή να σου μιλάνε για αυτά τα μέρη.
Μήτσο θα περάσουμε πολύ όμορφα στην Πολωνία μου λέει ο Σίδερης
Το ελπίζω Σίδερη, θα βγούμε παρέα
και βέβαια Μητσάρα, έχω και γνωστούς εκεί αρκετούς και Πολωνούς
και Έλληνες. Οι Έλληνες έχουν μεγάλη κοινότητα στην Γδύνια μα
και σε ολόκληρη την Πολωνία, σαν το σπίτι μας θα περάσουμε
θα δεις. Έγινε Σίδερη, είμαι σίγουρος ότι θα περάσουμε καλά

Συνεχίζεται.....

Δεν υπάρχουν σχόλια: